» آرشیو اخبار » پرتاب کیک به سمت مونالیزا توسط مردی با کلاه گیس

پرتاب کیک به سمت مونالیزا توسط مردی با کلاه گیس

11 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دادسرا پاریس روز دوشنبه گفت که این مرد 36 ساله در پی حادثه روز یکشنبه بازداشت و به بخش روانپزشکی پلیس فرستاده شد.  تحقیقات در مورد آسیب دیدن آثار فرهنگی آغاز شده است.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مرد جوانی با کلاه گیس و رژ لب را نشان می دهد که با ویلچر وارد شده است.  مردی که هویتش مشخص نبود، در حال پرتاب گل رز در گالری موزه به مهمانان شگفت زده نیز دیده شد.

حمله کیک یک لکه خامه ای سفید ظاهری روی شیشه به جا گذاشت، اما اثر معروف لئوناردو داوینچی آسیبی ندید.

تبلیغات جام جهانی قطر

از مأموران امنیتی در حالی که مرد کلاه گیس پوش را همراهی می کردند و او به بازدیدکنندگان متعجب در گالری فریاد می زد، فیلم گرفته شد.

آن مرد فریاد میزد: «به زمین فکر کنید!  افرادی هستند که زمین را نابود می کنند!  در مورد‌ آن فکر کنید.  هنرمندان به شما می گویند: به زمین فکر کنید. من هم به همین دلیل این کار را کردم.»

سپس از نگهبانان در حال تمیز کردن کیک از شیشه فیلم گرفته شد.  بیانیه لوور حمله به اثر هنری مربوط به یک “شیرینی فروشی” را تأیید کرد.

این  شاهکار رنسانس قرن شانزدهم در بیش از 500 سال عمر خود، چیزهای زیادی دیده است

این نقاشی در سال 1911 توسط یکی از کارکنان موزه به سرقت رفت، اتفاقی که باعث افزایش شهرت بین‌المللی نقاشی شد.  همچنین در یک اسیدپاشی که توسط یک خرابکار در دهه 1950 انجام شد، آسیب دید و از آن زمان در پشت شیشه نگهداری می شود.

در سال 2009، یک زن روسی که از عدم دریافت تابعیت فرانسه عصبانی بود، یک فنجان سرامیکی را به سمت آن پرتاب کرد، که طی این اقدام لیوان را شکست، اما به شیشه یا نقاشی آسیبی نرساند.

مترجم : سحر سامه سالاری

منبع: abcnews.go

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×