» آرشیو اخبار » برخورد پلیس با پلاک‌های مخدوش وسایل نقلیه
پلاک های مخدوش

برخورد پلیس با پلاک‌های مخدوش وسایل نقلیه

4 تیر 1401 4

به گزارش گذارنیوز، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره برخورد پلیس با خودروهای دارای پلاک مخدوش اظهارکرد: برخورد پلیس با تخلفات مربوط به پلاک وسیله نقلیه یک طرح دائمی و همیشگی است که هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد چرا که پلاک وسیله نقلیه شناسنامه آن محسوب شده و هرگونه تغییر در آن در واقع هویت وسیله را تغییر داده و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از معضلات ترافیکی و مشکلاتی که درحال حاضر داریم انواع تخلف پوشش و مخدوشی پلاک است. این تخلف اشاعه بی‌نظمی و بی‌انضباطی است و خط قرمز پلیس محسوب می‌شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس شدیدا با تخلف پوشش و مخدوشی پلاک برخورد می‌کند، گفت: در برخی موارد مشاهده شد که پوشش پلاک مقدمه‌ای برای شروع سایر تخلفات و حتی جرایم است. در همین راستا نیز پلیس راهنمایی و رانندگی به هیچ عنوان در این خصوص اغماض نکرده و به طرق مختلف با این نوع از تخلف چه از سوی موتورسیکلت‌ها و چه از سوی خودروهای سواری برخورد می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

شریفی با بیان اینکه ماموران پلیس به محض مشاهده این نوع تخلف چه از طریق رصد فیزیکی و چه از طریق پایش هوشمند تصویری با آن برخورد می‌کنند، گفت: ماموران ضمن اعمال قانونی که برای این تخلف در نظر گرفته شده است، نبت به توقیف و انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ نیز اقدام خواهند کرد. همچنین اگر مخدوشی پلاک به نحوی باشد که تغییر در ارقام وسیله نقلیه انجام شده باشد با توجه به جرم صورت گرفته و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای راننده متخلف پرونده‌ای تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال می‌شود که حتی ممکن است منجر به مجازاتی نظیر حبس هم بشود.

وی ادامه داد: دوربین‌های پلاک خوان نیز در مجموعه مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارد که از این طریق نیز اعمال قانون و برخورد لازم با متخلفان صورت گرفته و این تخلفات ثبت می‌شود.

شریفی افزود: افرادی که تخلفشان به شکل آنلاین و از طریق مرکز هوشمند رصد شده و به ثبت رسیده، پس از تخلف برایشان احضاریه ارسال می‌شود. آنها باید در پلیس راهور حضور پیدا کرده تا به ادامه روند تخلفاتشان رسیدگی شود.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، پلیس علاوه بر جرائم و مجازات ذکر شده برای این دسته از رانندگان دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌کند.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×