» آرشیو اخبار » شرکت در جام جهانی با کشتی‌ کروز

شرکت در جام جهانی با کشتی‌ کروز

2 تیر 1401 5

گذارنیوز: ایران تا کشور میزبان جام جهانی فاصله زیادی ندارد و بنادر استان بوشهر در نزدیک‌ترین فاصله تا بنادر قطر واقع شده است.

استان بوشهر در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کشور قطر قرار دارد؛ این فاصله به قدری نزدیک است که چندی پیش موضوع ایجاد تونل دریایی بین ایران و قطر از طریق بنادر استان بوشهر مطرح شد که بیانگر شرایط خاص و ممتاز برای توسعه روابط دو کشور است.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار خواهد شد و ایران به خاطر همسایگی با میزبان، می‌تواند فرصت‌های فراوانی برای استفاده داشته باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی از مهمترین اقدامات برای بهره‌مندی از فرصت‌های جام جهانی برای کشور ما ایجاد زیرساخت‌های مناسب است؛ با توجه به نزدیکی بنادر بوشهر و قطر باید در عرصه دریا از این فرصت به خوبی استفاده شود.

شرکت در جام جهانی باکشتی‌کروز/ مسیر دریایی بوشهر-قطر هموار شود

توسعه ارتباط دریایی بین استان بوشهر و کشور قطر به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته و در این راستا راه‌اندازی خط کشتیرانی، ایجاد پایانه مسافربری دریایی، تقویت زیرساخت‌های بندری، گمرکی و گردشگری و حل مشکلات فعالان حوزه دریا می‌تواند راهگشای توسعه روابط باشد.

توسعه مراودات دریایی بین بوشهر و قطر

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با مهر از برنامه‌ریزی و تلاش برای توسعه روابط استان بوشهر با کشور قطر خبر داد و بیان کرد: باید با تسریع در اقدامات زمینه بهره‌مندی از فرصت جام جهانی را فراهم سازیم.

علی باستین توسعه ارتباطات دریایی را به عنوان یک اولویت مهم عنوان کرد و افزود: علاوه بر حوزه جابجایی بار و مسافر از طریق دریا، باید ظرفیت‌های گردشگری را بین دو کشور فعال‌تر کنیم.

وی به زمان اندک باقی مانده تا برگزاری جام جهانی قطر اشاره کرد و ادامه داد: بنادر استان بوشهر با بنادر قطر کوتاه‌ترین فاصله دریایی دارند و باید از این فرصت خوب استفاده کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مسافری و گردشگری بین بوشهر و قطر را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

شرکت در جام جهانی باکشتی‌کروز/ مسیر دریایی بوشهر-قطر هموار شود

باستین از راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بنادر استان بوشهر به دوحه قطر خبر داد و افزود: در تحقق این مهم راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری از طریق پایانه بندر بوشهر و دیر برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی این خط دریایی با کشتی‌های کروز راه‌اندازی می‌شود. همچنین با هماهنگی شرکت‌های ایرلاین ایرانی، پرواز مستقیم بوشهر به دوحه راه‌اندازی می‌شود.

باستین بیان کرد: این خطوط هوایی و دریایی بین بوشهر و قطر با ظرفیت سنجی و توجیه اقتصادی کافی راه‌اندازی می‌شود.

تقویت زیرساخت‌های بندری

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با مهر از راه‌اندازی اسکله مسافری بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: خط کشتیرانی بوشهر – قطر در آستانه جم جهانی فوتبال راه اندازی می‌شود.

محمد شکیبی‌نسب از تکمیل پروژه اسکله مسافری بوشهر در نیمه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: این اسکله شامل احداث هفت سازه دریایی برای سوار و پیاده شدن مسافر است که با توجه به پیش‌بینی استفاده از این اسکله برای جام جهانی فوتبال قطر با اولویت ویژه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های بندری و هموارسازی زیرساخت‌های برای توسعه مراودات از طریق دریا استفاده می‌کنیم.

شرکت در جام جهانی باکشتی‌کروز/ مسیر دریایی بوشهر-قطر هموار شود

استان بوشهر بندر معین کشور در صادرات به قطر

همچنین رئیس اتاق بازرگانی بوشهر نیز جام جهانی قطر را فرصت بسیار خوبی برای استان بوشهر دانست و اظهار داشت: تا یک ماه آینده پایانه مسافربری دریایی بندر بوشهر آماده راه‌اندازی می‌شود.

خورشید گزدرازی ادامه داد: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت تعاملات تجاری، اقتصادی و بازرگانی با کشور قطر دارد و در این راستا نقش مهمی به استان بوشهر واگذار شده است.

وی با اشاره به نزدیکی بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر اضافه کرد: ۷۰ درصد از صادرات کشورمان به قطر از طریق بنادر استان بوشهر انجام می‌شود که ۴۵ درصد آن بر عهده بندر دیر است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به معرفی استان بوشهر به‌عنوان بندر معین کشور در صادرات به قطر ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های بندری، گمرکی و گردشگری از برنامه‌های مهم استان بوشهر در گسترش روابط با قطر است.

وی از تجهیز بندر دیر به تجهیزات گمرکی خبر داد و افزود: ایجاد دستگاه ایکس‌ری کانتینری برای تسریع در صادرات از بندر دیر در اولویت و تجهیز گمرک این بندر به امکانات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

گزدرازی از حل مشکل سوخت یارانه‌ای کشتی‌های مسافری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده به‌زودی یارانه سوخت به کشتی‌های گردشگری ابلاغ می‌شود./ مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×