» آرشیو اخبار » گفتگو وزرای امور خارجه روسیه و ایران پیرامون شرایط بازگشت به توافق هسته‌ای
لاوروف و امیرعبداللهیان

گفتگو وزرای امور خارجه روسیه و ایران پیرامون شرایط بازگشت به توافق هسته‌ای

2 تیر 1401 5

به گزارش گذارنیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه امروز، پنج‌شنبه، در چارچوب سفر دو روزه خود به تهران، با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو خواهد کرد. لاوروف عصر روز گذشته، چهارشنبه به حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران رسیده و با وی درباره مسائل مهم بین المللی گفتگو کرد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، انتظار می‌رود، موضوعات اصلی مذاکرات لاوروف و امیرعبداللهیان، چشم انداز احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و روند اوضاع فعلی در اوکراین باشد. طرفین همچنین قصد دارند درباره وضعیت سوریه، افغانستان، منطقه قفقاز جنوبی، منطقه خلیج فارس و مسائل پیرامون دریای خزر تبادل نظر کنند.

علاوه بر یک دستور کار بسیار گسترده بین المللی، روسای دستگاه‌های دیپلماسی روسیه و ایران به موضوعات دوجانبه نیز توجه خواهند کرد که در کنار سایر مسائل، اجرای پروژه‌های مشترک کلیدی در حوزه انرژی و حمل و نقل و همچنین در عرصه فرهنگی و انسانی است. مسکو و تهران بارها بر تمایل خود برای توسعه همکاری‌ها در تمامی زمینه ها علیرغم اعمال فشارهای از سوی کشورهای غرب تاکید کرده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه چند روز پیش در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران روسیه را کشوری دارای اولویت خاص برای توسعه روابط تجاری-اقتصادی می‌داند.

در وزارت خارجه روسیه پیش از سفر لاوروف یادآور شدند که “مقامات مسکو قصد دارند روابط دوجانبه سودمند با ایران را در راستای تامین منافع مشترک، تقویت ثبات منطقه‌ای و امنیت بین المللی گسترش دهند. طرف روسی چشم اندازهای خوبی برای تقویت روندهای مثبت فعلی در همه زمینه‌های همکاریها بین روسیه و ایران می بیند”.

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×