» آرشیو اخبار » برگزاری جلسه سران قوا درباره رتبه‌بندی معلمان

برگزاری جلسه سران قوا درباره رتبه‌بندی معلمان

26 خرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «رحمت‌الله نوروزی»، با اشاره به قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: علی‌رغم تبدیل شد این لایحه به قانون، هنوز آیین‌نامه آن که باید ظرف یک‌ماه گذشته ابلاغ می‌شد عملیاتی نشده است که لازم است این موضوع از سوی مجلس پیگیری شود.
نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی افزود: ضروریست تا جلسه‌ای در سران قوا با حضور مسئولان مربوطه برگزار و مشخص شود چرا علی‌رغم قولی که برخی از مسئولان داده‌اند، رتبه‌بندی فرهنگیان اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در قانون رتبه‌بندی فرهنگیان یک‌ماه به دولت وقت داده شده تا آیین‌نامه آن را تدوین کند اما تاکنون خبری نیست، فرهنگیان چشم‌انتظار هستند؛ نمایندگان در جلسه علنی و اعضای تلفیق کمک کردند تا رتبه‌بندی از شهریور 1401 اجرایی شود، چرا الان مانع‌تراشی می‌شود. این آبروی مجلس است و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

نوروزی با اشاره به تایید لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان و تبدیل شدن آن به قانون، اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تأیید شورای نگهبان بلافاصله این قانون را جهت اجرا به دولت ابلاغ کرد که این مسئله نشان از اهمیت تسریع در اجرای دقیق قانون از سوی قوه مقننه دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی با اشاره به اهمیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: اجرای این قانون موجب تحولی بزرگ در آموزش و پرورش خواهد شد، تصویب این لایحه گام مهمی در برون‌رفت دستگاه تعلیم و تربیت از مشکلات انباشته ساختاری محسوب می‌شود.

نماینده علی‌آباد در مجلس ادامه داد: اختصاص 40هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان در بودجه 1401 نشان از درک مجلس نسبت به اهمیت اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان دارد و این قانون باید بر اساس مفاد قید شده از تاریخ 31 شهریورماه 1401 اجرایی شود.

نوروزی هرگونه تعلل در تنظیم و تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را غیرقابل قبول برشمرد و یادآور شد: درست است که تنظیم این آیین نامه کاری کارشناسی و دقیق به شمار می‌آید اما اجرای این قانون مهم را نباید معطل آیین نامه نویسی کرد.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پایان با اشاره به آخرین اخبار مبنی بر ارسال قانون رتبه بندی معلمان از جانب رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، گفت: این مهم نیز نشان از حمایت رئیس جمهور از فرهنگیان دارد و انتظار داریم بدنه دولت نیز در تنظیم آیین نامه سریع و خوب عمل کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×