» آرشیو اخبار » پذیرش BTC و ETH برای پرداخت توسط خانه مُد لوکس بالِنسیاگا
خانه مُد لوکس بالِنسیاگا

پذیرش BTC و ETH برای پرداخت توسط خانه مُد لوکس بالِنسیاگا

8 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بالِنسیاگا، یک خانه مُد تجمّلی است که در سال 1919 توسط طراح اسپانیایی، کریستوبال بالِنسیاگا در سَن سباستین اسپانیا تأسیس شد و پس از آن توسط گروه لوکس فرانسوی کِرینگ خریداری شد. کِرینگ یک شرکت چند ملّیتی مستقر در فرانسه است که متخصّص در کالاهای اشرافی است. مالکان علائم تجاری لوکس بالِنسیاگا: بوتِگا وِنِتا، گوچی، الکساندر مک‌کوئین و ایو سَنت لورن هستند.
طبق گزارشWomen’s Wear Daily ، «این برند اکنون رمزارز را در فروشگاه‌های شاخص خود، ازجمله در خیابان مدیسون در نیویورک، Rodeo Drive در بوِرلی هیلز و همچنین balenciaga.com می‌پذیرد.» علاوه بر این، شرکت مذکور می‌گوید که عرضه در «مناطق دیگر به‌همراه تجارت الکترونیک نیز پیگری خواهند شد.»
گزارش WWD ادامه داد که «خانه مُد هنوز درحال تصمیم‌گیری است که از چه ارائه‌دهنده پرداختی استفاده کند امّا برای شروع آلت‌کوین‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم را می‌پذیرد و در زمان مناسب، ارزهای دیجیتال دیگری را نیز اضافه می‌کند.»
به‌نظر نمی‌رسد بالِنسیاگا درمورد این واقعیت که درحال حاضر در بازار نزولی قرار داریم، چندان نگران باشد:
«بالِنسیاگا به فکر روند بلند-مدّت کریپتو است و نوسانات قیمتی رمزارزها، چیز جدیدی نیست.»
درمورد گوچی که مالک آن نیز کِرینگ است، طبق گزارشی که Vogue Business در 4 مِی منتشر کرد، تا پایان ماه جاری، این برند، ارز دیجیتال را به‌عنوان وسیله پرداخت در چندین فروشگاه خود در ایالات متّحده می‌پذیرد و قصد دارد آن را تمدید و این برنامه را تا پایان تابستان به تمام فروشگاه‌های آمریکای شمالی که مستقیماً اداره می‌شوند، ارائه کند.
طبق گزارش Vogue Business، «پرداخت‌های رمزارزی در فروشگاه‌ها با لینکی که ازطریق ایمیل برای مشتری ارسال می‌شود، صورت می‌پذیرد» و «لینک مذکور، حاوی یک کد QR است که به آن‌ها امکان پرداخت از کیف پول رمزنگاری‌شده خود را می‌دهد.»
این برنامه آزمایشی در این ماه در فروشگاه‌های گوچی ایالات متّحده راه‌اندازی می‌شود: «خیابان ووُستر در نیویورک، Rodeo Drive در لس‌آنجلس، Design District میامی، فیپس پلازا در آتلانتا و فروشگاه‌ها در کریستالز در لاس وگاس.»
به‌نظر می‌رسد که گوچی با کمک پردازش‌گر پرداخت رمزپایه بیت‌پِی، ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد. این بدان معنی است که 12 دارایی رمزنگاری‌شده زیر پشتیبانی خواهند شد: بیت‌کوین، BCH، دوج‌کوین، شیبا اینو، اتریوم، لایت‌کوین، WBTC و پنج استیبل‌کوین برابر با دلار آمریکا (BUSD، DAI، GUSD، USDP و USDC).
گزارش Vogue Business همچنین اشاره می‌کند که گوچی «خود را به‌عنوان اوّلین پذیرنده فنآوری‌های وب3 که شامل بلاک‌چین می‌شود، تثبیت کرده و پرداخت‌های رمزارزی، گام دیگری از سوی گوچی است که حضور فیزیکی موجود خود را با تلاش‌های نوظهور وب3 ترکیب می‌کند.»
مارکو بیزاری؛ رئیس و مدیرعامل گوچی در بیانیه‌ای گفت:
«گوچی همیشه به‌دنبال پذیرش فنآوری‌های جدیدی است که بتوانند تجربه‌ای بهتر برای مشتریان‌مان فراهم کنند. اکنون که می‌توانیم ارزهای دیجیتال را در سیستم پرداخت خود ادغام کنیم که برای آن دسته از مشتریانی که می‌خواهند این گزینه را در دسترس خود داشته باشند، یک تحوّل طبیعی است.»

منبع: cryptoglobe

تبلیغات جام جهانی قطر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×