» آرشیو اخبار » پانزی بودن پروژه توکن تتلو و هومن کرمی احراز شده است

پانزی بودن پروژه توکن تتلو و هومن کرمی احراز شده است

22 خرداد 1401 5

«سپهر هاشمی» در گفتگو با خبرنگار گذارنیوز با بیان اینکه بامداد 20 خرداد 1401 امیرتتلو و هومن کرمی در اتاق Tatal token کلاب هاوس با حضور بیش از چهار هزار نفر، خبر از آغاز فروش (Tatal token) TNT دادند، اظهار کرد: تتلو اعلام کرد این توکن متعلق به آنهاست و متقاضیان می‌توانند آن را به صورت آنلاین خریداری کنند.

همچنین افراد پرحاشیه دیگری نیز همچون امین فردین در این اتاق کلاب هاوس حضور یافته و مردم را تشویق به خرید آن کردند که منجر به جذب بیش از 21هزار دلار در کمتر از 24 ساعت شد.

وی عنوان کرد: این اقدام منجر به واکنش گسترده متخصصان حوزه رمزارز در نشست های کلاب هاوسی شد و در پی آن با ایجاد هشتگ #تتل_اسکم (اسکم = کلاهبرداری) که بیش از یک میلیون بازخورد در رسانه‌های اجتماعی به ویژه توییتر را به همراه داشت، به مخاطرات این تهدید مالی اشاره کردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

هاشمی با اشاره به اینکه تتلو (امیرحسین مقصودلو) و هومن کرمی (محمدرضا کرمی پور) در حال حاضر ساکن کشور ترکیه هستند، افزود: به نقل از گروه تلگرامی «مالباختگان هومن کرمی»، این فرد بخاطر کلاهبرداری‌های متعدد در حوزه مبادلات رمزارز و پروژه های کریپتو در ایران پرونده باز کیفری دارد، از این رو به ترکیه متواری شده و مالباختگان او در گروه مذکور اقدام به انتشار یک فقره کیفرخواست صادر شده و مستندات دیگری از جمله تصویر پاسپورت جعلی این فرد کرده‌اند.

این کارشناس رمزارز و تحلیل‌گر پروژه های پانزی گفت: طبق بررسی های فنی پروژه تتل توکن، باید هشدار داد این پروژه فاقد هرگونه استاندارد فنی، مالی و حقوقی لازم برای جذب سرمایه است و از جمله آنها می توان به وجود وایت پیپر (مرام نامه فنی-حقوقی-مالی) در توکن ها اشاره کرد که در واقع نوعی قرارداد بین مالک پروژه و سرمایه گذاران است، اما این پروژه قبل از اینکه وایت پیپر لازم را فراهم کند، اقدام به جذب سرمایه کرده است.

وی ادامه داد: از نظر فنی، آغاز چنین پروژه‌ای بدون رعایت استانداردهای لازم برای یک برنامه نویس کمتر از سه دقیقه زمان می برد که این خود نشان می‌دهد که بدون رعایت پروتکل های مذکور، اشخاص به سادگی می‌توانند با انگیزه های مجرمانه و تبلیغات جذاب، اقدام به کلاهبرداری از افراد ناآگاه در فضای مجازی نمایند.

هاشمی هشدار داد: تتل توکن (Tatal token) تاکنون هیچ استانداردی را رعایت ننموده و می تواند فاجعه ای همچون یونیک فایننس را برای اتباع ایرانی و ترک به بار آورد. متاسفانه اشخاصی که اقدام به ایجاد این پروژه پانزی نموده اند، هم در ایران و هم در ترکیه پایگاه اجتماعی قابل توجهی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی مناسب متخصصان این حوزه، میزان آسیب قابل پیش بینی این پروژه به سرمایه های مردم ناآگاه تا حد ممکن کاهش یابد.

به گزارش گذارنیوز، بخشی از متخصصان این حوزه با هدف اطلاع رسانی به مراجع قضایی ایران و ترکیه، اقدام به جمع آوری مستندات فنی و حقوقی جهت اثبات مخاطرات این پروژه نموده تا در روزهای آتی در اختیار مراجع مذکور قرار دهند.

گذارنیوز در تلاش است با مراجع ذی‌صلاح پیشگیری از جرایم در ایران در این باره به گفتگو نشسته و مراتب را متعاقباً به مخاطبان خود اعلام خواهد کرد.

کانال افشاگری ها علیه هومن کرمی: https://t.me/vgholabi

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×