» آرشیو اخبار » عدم تمایل معامله‌گران به فروش علیرغم کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال
بازار ارزهای دیجیتال

عدم تمایل معامله‌گران به فروش علیرغم کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال

22 خرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نقل از کوین تلگراف،  بهبود قیمت تتر در بازارهای آسیا و مثبت شدن حق بیمه برای بازار آتی بیت‌کوین و اتریوم نشان می‌دهد که یک جبران جزئی در راه است.

ارزش کل بازار ارز دیجیتال در 29 روز گذشته در یک کانال نزولی بود و در حال حاضر حمایت آن در سطح 1.17 هزار میلیارد دلار قرار دارد. در 7 روز گذشته، بیت‌کوین با افت 2 درصدی و اتریوم با افت 5 درصدی مواجه شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ارزش کل بازار ارز دیجیتال، میلیارد دلار. منبع: TradingView

گزارش 10ژوئن شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) افزایش 8/6 درصدی را نسبت به سال قبل نشان داد و بازارهای ارز دیجیتال و بورس فوراً تأثیر آن را احساس کردند، اما مشخص نیست که آیا این عدد، فدرال رزرو امریکا را متقاعد خواهد کرد که در افزایش نرخ بهره  بانکی در آینده تجدید نظر کند یا خیر.

آلت‌کوین‌ها با سرمایه متوسط ​​کاهش بیشتری پیدا کردند، تمایل ورود به بازار، همچنان نزولی است که ناشی از آمار و ارقام ضعیف اقتصادی و عدم اطمینان به توانایی فدرال رزرو در مهار تورم، به شدت روی بازارهای ارز دیجیتال تأثیر گذاشته است.

سقوط شاخص ترس و طمع 9 ژوئن به 11/100 رسید. این معیار از 8 می به زیر 20

شاخص ترس و طمع در بازار ارز دیجیتال. منبع: alternative.me

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، «ترس شدید» در این شاخص نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران هستند، در عین حال، یک فرصت خرید را نیز نشان می‌دهد.

در بخش زیر رمزارزهای زیان‌ده و سود‌آور هفته گذشته فهرست شده است. در حالی که دو ارز دیجیتال پیشرو زیان اندکی داشتند، تعداد انگشت شماری از آلت‌کوین‌های با سرمایه متوسط، ​​14 درصد یا بیشتر کاهش یافتند.

کامیونیتی هلیوم (HNT)، طرح پیشنهادی HIP-51 که ساختارهای اقتصادی و فنی مورد نیاز برای پشتیبانی از کاربران جدید، دستگاه‌ها و انواع مختلف شبکه‌ها از جمله شبکه دیتا، VPN و وای‌فای را پوشش می‌دهد، تأیید کرد.

چین‌لینک (LINK) پس از آنکه توسعه‌دهندگان آن نقشه راه اصلاح شده Chainlink 2.0 را منتشر کردند، 22 درصد افزایش یافت.

برندگان و بازندگان هفتگی در میان 80 ارز برتر بازار. منبع: Nomics

قیمت توکن تتا (THETA) پس از اعلام پشتیبانی از پخش زنده با استفاده از فناوری API که اتصال فوری و آسان به اپ‌ها و وب‌سایت‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، 9.7 درصد افزایش یافت.

توکن WAVES پس از اعمال محدودیت برداشت روزانه 1000 دلاری برای استیبل‌کوین‌ها در Vires Finance برای جلوگیری از فشار بیشتر بر استیبل‌کوین پروتکل نوترینو (USDN)  28 درصد کاهش پیدا کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که معامله گران تمایل کمتری به فروش در سطوح فعلی دارند

اختلاف بهای تتر  (USDT)در صرافی OKX  معیار خوبی از تقاضای معامله‌گران خرد ارز دیجیتال در چین است که اختلاف بین معاملات همتا به همتای (P2P) چین و دلار امریکا را اندازه‌گیری می‌کند.

تقاضای خرید بیش از اندازه تتر، باعث افزایش این شاخص به بالای ارزش منصفانه 100درصد می‌شود، اما در حین عرضه، بازار تتر تحت فشار قرار می‌گیرد و باعث یک کاهش چهار درصدی یا بیشتر می‌شود.

معاملات همتا به همتای تتر (USDT) در مقابل USD/CNY. منبع: OKX

در 31 می، قیمت تتر در بازارهای همتا به همتای آسیا دچار چهار درصد کاهش شد که نشان دهنده فشار شدید معامله‌گران خرد بود. گفتنی است که این وضعیت در تاریخ 10ژوئن پس از رسیدن این شاخص به 1.5 درصد، بهبود یافت. علیرغم منفی ماندن آن، این معیار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با وجود کاهش ارزش کل بازار ارز دیجیتال به زیر 1.2 تریلیون دلار، تمایل به خرید در کف‌های قیمت‌ دارند.

معامله‌گران برای در نظر نگرفتن عوامل خارجی مربوط به تتر،  باید بازارهای آتی ارز دیجیتال را نیز تجزیه و تحلیل کنند. قراردادهای دائمی (Perpetual contracts) که با عنوان مبادلات معکوس (inverse swaps) نیز شناخته می‌شوند، دارای کارمزدی هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار شارژ می‌شود. صرافی‌ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک در بازار استفاده می‌کنند.

نرخ مثبت فاندینگ (funding rate) نشان می‌دهد که خریداران از اهرم‌های (Leverage) بزرگ استفاده می‌کنند. عکس آن زمانی رخ می‌دهد که فروشندگان خرد از اهرم‌های بزرگ استفاده کنند که این منجر به نرخ فاندینگ منفی می‌شود.

فاندینگ ریت قراردادهای دائمی فیوچرز در تاریخ ده ژوئن. منبع: Coinglass

قراردادهای دائمی پس از اینکه نرخ فاندینگ بیت‌کوین و اتریوم اندکی صعودی شد، تمایلات ضد و نقیضی را منعکس کردند، اما نرخ آلت‌کوین‌ها منفی بود. به عنوان مثال، فاندینگ هفتگی منفی 0.20 درصدی BNB برابر با %0.8 در ماه است که معمولاً برای معامله گران فرعی بازار نگران کننده نیست.

برگشت قیمت به تثبیت داده‌های کلان اقتصادی بستگی دارد

با توجه به شاخص‌های بازار مشتقه و معاملات و همان‌طور که از بهبود اندک اختلاف بهای تتر مشخص است؛ سرمایه‌گذاران تمایل کمتری به کاهش موقعیت‌های معاملاتی خود در سطوح فعلی دارند.

نرخ مثبت فاندینگ قراردادهای آتی بیت‌کوین و اتریوم در حالی که ارزش کل بازار ارز دیجیتال به زیر 1.2 تریلیون دلار رسیده ، نشان دهنده تمایل رو به رشد معامله گران برای معاملات بزرگ ضریب‌دار است.

اگر بازارهای سنتی و شرایط کلان اقتصادی بدتر نشود، می‌توان این‌طور برداشت کرد که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال منتظر حرکت مثبت قیمت در آینده نزدیک هستند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×