» آرشیو اخبار » افزایش ظرفیت تولید فولاد در آمریکا

افزایش ظرفیت تولید فولاد در آمریکا

15 مرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که بسیاری از بازارها انتظار داشتند کاهش عرضه فولاد مانع از کاهش قیمت آن شود، چهار تولیدکننده بزرگ فولاد ایالات متحده قصد دارند تولید خود را تا پایان سال افزایش دهند.

قیمت فولاد ایالات متحده در بیشتر سال 2022 کاهش قابل توجهی داشته است که ناشی از تضعیف تقاضای پایین دستی، خرید محافظه کارانه مراکز خدمات و عرضه بالا بوده است.

علائم رو به رشد رکود، از جمله دو  سه ماهه متوالی رشد منفی و تضعیف شاخص‌های تولید و مسکن، باعث شده بسیاری از خریداران فولاد به دلیل ترس از رکود و ضرر در خرید فولاد از سرمایه گذاری در این زمینه امتناع می‌کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به همین دلیل، فعالان بازار به گزاراش فولادسازان  Cleveland-Cliffs، Nucor، Steel Dynamics (SDI)  و US Steel برای یافتن هرگونه نشانه ای مبنی بر محدود شدن تولید برای کاهش مازاد عرضه در بازار و افزایش قیمت ها چشم دوخته‌اند.

 

فولادسازان در آخرین گزارش‌های درآمدی سه ماهه خود اعلام کردند که با توجه به عقب ماندگی صنعت ساختمان و دیگر صنایع وابسته به فولاد با توجه به همه گیری کرونا و سایر مشکلات اقتصادی پیش بینی میکنند که تقاضا برای فولاد ثابت بماند یا افزایش یابد،. این شرکت‌ها اعلام کردند که ظرفیت کارخانه‌های خود را که در سطوح پایین‌تر از بهینه کار می‌کردند، افزایش می‌دهند و کارخانه‌های دیگری را که به دلیل تعمیر و نگهداری متوقف شده بودند، دوباره راه‌اندازی می‌کنند، که تخمین زده می‌شود 16200 تن در روز در کوتاه مدت یا 1.45 میلیون تن در دراز مدت اضافه کنند.

 

در سه ماهه دوم، چهار شرکت بر اساس اخبار اخیر خود، مجموعاً 11.44 میلیون از محصولات فولادی تولید، ارسال یا فروختند.

 

Cleveland-Cliffs یک خط تولید کامل فولاد به همراه یک کوره با ظرفیت بالا را تا پایان ماه آگوست در کارخانه کلیولند، اوهایو، راه اندازی میکند تا تقاضای رو به رشد صنعت خودرو را پاسخگو باشد. این کوره برای تعمیر و نگهداری از ماه مارس خاموش بوده است و صنعت خودرو به دلیل کمبود تراشه های نیمه هادی با مشکل مواجه شده است که بر اساس برآوردهای AutoForecast Solutions انتظار می رود در سال 2022 بین 358000 تا 758000 خودرو در آمریکای شمالی کمتر تولید شود.

 

فولادسازان کوره قوس الکتریکی Nucor و SDI پس از صرف میلیاردها دلار، تولید خود را به ترتیب در یک کارخانه فعلی و یک کارخانه جدید افزایش می دهند. این شرکت ها نیز معتقدند صنایع مبتنی بر فولاد پس از راه اندازی مجدد و افزایش ظرفیت تولید به فولاد بیشتری احتیاج خواهند داشت.

 

معاون اجرایی Nucor، رکس کوئری، در ماه جولای خاطرنشان کرد که کارخانه گالاتین در کنتاکی، به دلیل نیاز بازار به فولاد توسعه خواهد یافت تا ظرفیت تولیدی بیشتری داشته باشد.

 

کارخانه SDI در سینتون، تگزاس، اخیراً با نرخ تولید 75 تا 80 قطعه کار فعال بوده است، اما در ماه ژوئیه با مشکلات متعددی در تولید و تامین برق مواجه شد که باعث کاهش تولید 100000 تا 150000 واحدی در سال 2022 شد.

نرخ بهره برداری از ظرفیت فولاد ایالات متحده، که شامل تمام دارایی های فولادسازی مانند محصولات مسطح، بلند و غیره می شود، از مه 2021 تا ژوئن 2022 به طور کلی بالاتر از 80 درصد بود. فولادسازان عمدتاً نرخ بهره برداری 80 درصد را سطح بهینه برای سودآوری در نظر می گیرند.

از آغاز سال ۲۰۲۲ ، پس از افزایش تقاضا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ، قیمت از ابتدای سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۸ درصد کاهش‌یافته است .

مراکز خدمات از آن زمان در حال کار بر روی موجودی خود بوده‌اند ، و نگران افزایش قیمت بیش از حد فولادند چرا که در یک هفته ممکن است ارزش یک واحد معاملاتی فولاد به 100 دلار برسد.

 

منبع: argus media

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×