» آرشیو اخبار » هواپیمای توقیف شده متعلق به «ماهان» نیست
هواپیما توقیفی

هواپیمای توقیف شده متعلق به «ماهان» نیست

22 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، ساعاتی پیش پایگاه خبری سیمپل فلایینگ مدعی شد که دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است.

بنابراین گزارش، در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آنها هم اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند. گفته می‌شود که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان ایر را در اجاره دارد.

«محمد محمدی‌بخش» در این باره اظهار کرد: هواپیمای توقیف شده از نظر تابعیت و رجیستری متعلق به ماهان نبوده است و اگر هواپیمایی در تابعیت و مالکیت کشور دربیاید صفر تا صد آن را پاسخگو هستیم.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ایران طی سال‌های گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با ونزوئلا امضا کرده که در زمینه آموزش و تربیت خلبان و کروی پرواز است و نفراتی هم که در آنجا هستند در راستای اجرای این تفاهم‌نامه هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه اگر مشکلی برای خدمه و نیروهای آموزشی به وجود آمده باشد، آیا برای حل آن پیگیری خواهید کرد؟ گفت: مسلما این مساله را حسب وظیفه ذاتی خود پیگیری می‌کنیم و درخواست ما از ونزوئلا هم همین است.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×