» آرشیو اخبار » بیت کوین و نزدک امسال بدترین عملکرد را داشتند اما امیدی هست
بیت کوین و نزدک امسال بدترین عملکرد را داشتند اما امیدی هست

بیت کوین و نزدک امسال بدترین عملکرد را داشتند اما امیدی هست

10 مرداد 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ماه اول نیمه دوم سال 2022 رسماً به پایان رسید و نوسانات در بازارها هنوز فروکش نکرده است و بیت کوین و بازار سهام شرایط خوبی ندارند.

در همین حال، انتظار می‌رود شاخص تولید ISM امروز، اول آگوست، با پایین‌ترین میزان از ماه می 2020 (اردیبهشت 1399) منتشر شود.

رکود طولانی‌مدت احتمالی در بخش تولید ایالات متحده ممکن است نشان‌دهنده وضعیت نابسامان سرمایه‌گذاری‌های تجاری و هزینه‌ مصرف‌کننده باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

علاوه بر این، انتظار می‌رود که افزایش شغل و رشد دستمزد با برخی حرکت‌های جانبی کاهش یافته باشد.

در میان چالش‌هایی که در سال 2022 همچنان برای بازارها از جمله بیت کوین پیش می‌آیند، محمد الاریان، رئیس کالج کوئینز دانشگاه کمبریج، در 31 جولای (9 مرداد)، تصویری از عملکرد دارایی‌ها از سال گذشته تا به امروز (YTD) در مقایسه با دو سال گذشته در توییتر منتشر کرد.

به طور خلاصه، اکثر طبقات دارایی در سال 2022 در ضرر هستند و در رأس آن‌ها بیت کوین (BTC) و شاخص نزدک قرار دارند که به ترتیب 48.60- و 20.80- درصد از دست داده‌اند.

همبستگی بین بیت کوین و شاخص نزدک اخیراً به بالاترین حد خود رسیده است.

نفت عملکرد نسبی بالاتری داشته است و بیش از 31 درصد در این بازه رشد کرده است که بیشتر به دلیل جنگ در اوکراین بوده، در حالی که کالاها، به طور کلی، در سال 2022 پر نوسان بوده‌اند.

بیت کوین و نزدک امسال بدترین عملکرد را داشتند اما امیدی هست

تغییری که فدرال رزرو در سیاست خود مبنی بر تشدید شرایط مالی و کاهش نقدینگی ایجاد کرد، بر سهام، به ویژه سهام‌های ریسک پذیرتر تأثیر گذاشته است.

با این حال، بیشتر آمار درآمدهایی که تاکنون منتشر شده‌‌‌‌‌‌اند، نوعی رشد را نشان داده‌اند.

این تعامل پیچیده بین شرایط مالی سخت‌تر، تورم بالا و درآمد قابل قبول از شرکت‌های آمریکایی ممکن است تا پایان سال ادامه یابد.

به نوبه خود، این می‌تواند به معنای بازدهی اندکی برای سرمایه گذاران باشد، زیرا پیش بینی‌های رشد ممکن است توسط شرکت‌هایی که آینده نامشخصی دارند، کاهش یابد.

امید به آینده

علی‌رغم منفی بودن بازارها، می‌توان فرصت‌هایی را در بازار سهام‎های ارزشی (value stocks) دید، زیرا در شرایط رکودی ارزان‌تر می‌شوند و اگر تورم همچنان بالا باشد، از نظر تاریخی، سهام‎های ارزشی عملکرد بهتری دارند.

به طور مشابه، سهام در حال رشد فناوری، به خصوص نام‌های معتبرتر، سود قابل توجهی از خود نشان داده‌اند.

علاوه بر این، همانطور که عملکرد شاخص FTSE 100 بریتانیا نشان می‌دهد، ممکن است فرصت‌هایی در اروپا و بریتانیا برای سهام‌هایی وجود داشته باشد که با همتایان آمریکایی خود همگام نبوده‌اند.

در مجموع، فعالان بازار تاکنون سال پرنوسانی را تجربه کرده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که این روند ادامه پیدا کند، بنابراین پایبندی به یک استراتژی سرمایه‌گذاری مشخص می‌تواند بهترین حرکت برای امسال باشد.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Finbold

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×