» آرشیو اخبار » هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد
هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد

هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد

10 مرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، کالابرگ جایگزین یارانه می‌شود. در ماه‌های اخیر بارها موضوع جایگزینی کالابرگ مطرح شده است اما هنوز زیرساخت‌های آن آماده نیست.

برخی از یارانه‌بگیران نیز از همان ابتدا مخالفت خود را با این طرح نشان دادند. آنها می‌گویند یارانه نقدی را ترجیح می‌دهند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

طرح کالابرگ شکست خورد؟

پیش‌ از این مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصاد مجلس در یک برنامه رادیویی گفت زیرساخت کالابرگ الکترونیکی تا شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود. بر این اساس یک ماه دیگر تا ارائه کالاهای اساسی از طریق کالابرگ مانده است.

البته روز گذشته احسان ارکانی، نماینده مجلس گفت: «نتیجه آخرین صحبت‌های ما با دولت این بود که هنوز زیرساخت کالابرگ وجود ندارد و فعلا ناچاریم پرداخت یارانه را به صورت نقدی ادامه دهیم.»
این طرح قرار است در سه شهر گرمسار، آبیک و ابلام آزمایشی اجرا شود. آنطور که کریم حسینی، نماینده اهواز گفت، قرار است ۶ تا هشت قلم کالا از طریق کالابرگ ارائه شود.

 

۷۷ میلیون نفر در ایران یارانه‌بگیر هستند

بر اساس آنچه تاکنون مقامات مرتبط گفته‌اند، نیاز به کارت جدید برای کالابرگ نیست. یارانه به حساب خانوارها واریز می‌شود، از سوی دیگر دستگاه‌های مخصوص نیز در فروشگاه‌ها نصب می‌شود. افراد بعد از خرید کالای مورد نظر خود آن را از حساب یارانه‌ای خود کم کنند.

پیش‌تر احسان خاندوزی گفت، ۷۷ میلیون نفر در ایران یارانه‌‌بگیر هستند. ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. البته این آمار بعدا حاشیه‌ساز شد.

نماینده مجلس: «کالابرگ بهتر است»

روز گذشته احسان ارکانی گفت: «از نظر من اگر یارانه به صورت کالایی توزیع شود، بهتر است؛ چراکه کالابرگ به نفع مردم خواهد بود؛ برای مثال ارزش یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی از ۱۰سال پیش تاکنون تغییر مشهودی داشته است؛ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی هم قطعا به سرنوشت یارانه ۴۵هزار تومانی دچار خواهند شد.»

اما برخی می‌گویند یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می‌دهند. آنها به هزینه‌های جاری از جمله اجاره خانه، درمان و… اشاره می‌کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×