» آرشیو اخبار » حیوانات باغ وحش وکیل آباد قربانی خودخواهی های صاحبان آن شدند
حیوانات باغ وحش وکیل آباد قربانی خودخواهی های صاحبان آن شدند

حیوانات باغ وحش وکیل آباد قربانی خودخواهی های صاحبان آن شدند

10 مرداد 1401 8

به گزارش گذارنیوز، «نریمان رستمی» بیان کرد: برای ایجاد باغ وحش جدید هنوز مجوزی دریافت نکرده اند اما مدیران آن در حال انجام زیرساخت ها می باشد و زمین را برای باغ وحش آماده می کند؛ تمام هدف مدیران فعلی تعطیلی باغ وحش وکیل آباد و انتقال حیوانات به باغ وحش جدید می باشد که از این طریق بتواند حیوانات تازه متولد شده را قاچاق نماید و اگر حیوانی تلف شود آماری ذکر نشود.

این فعال مدنی حقوق حیوانات افزود: همان گونه که الان چنین اتفاقی در حال رخ دادن است، تعداد زیادی حیوان متولد و گم شدند و آماری ذکر نمی شود.

رستمی خاطرنشان کرد: با توجه به قتل ۷ توله ببر در گذشته در مجموعه باغ وحش و پیگیری بنده برای بازدید مسئولین محیط زیست و مسئولین قوه قضائیه استان و مسئولین دامپزشکی کاملا همکاری ها برای شفاف سازی قتل این توله ببرها انجام شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی افزود: با دستور دادستان باید مدیر باغ وحش مهدی رستمی که مسئول این اتفاقات تلخ در باغ وحش بود باید تغییر می‌کرد اما بدون مشورت از شرکا آقای جواد رستمی به عنوان مدیر انتخاب شد که متاسفانه همان تفکر سنتی و شرایط بد مدیریتی در باغ وحش ادامه دارد.

رستمی با بیان اینکه متاسفانه عموهای من دنبال منافع شخصی خود هستند و برای آنها حیوانات باغ وحش مهم نیستند؛ افزود: من تاکنون با وجود تهدیدها فقط برای دفاع از حقوق حیوانات ایستاده ام واطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما قرار دادم.

وی تاکید کرد: رفاه و جایگاه حیوانات اهمیت زیادی برای من دارد تا در قلمروی که برای آنها تعریف شده و استاندارهای ذکر شده باشند.

این فعال محیط زیست یا بیان اینکه شامپانزه «میشل» شش ماه در سال در اتاق دو در دو می باشدگفت: ببر به دلیل رطوبت کم زخمی شده است؛ شتر ما نیز زخمی شده و اوریکس های ما که 7 سال پیش به 14 راس رسیده بودند تعدادی با مجوز محیط زیست تاکسی درمی شدند و ما بقی تلف شدند.

وی ادامه داد:همچنین آمار مرگ و میر در مار و تمساح بسیار بالا بوده و به جای اعلام آن جایگزین کردند، قفسه ها و جایگاههای حیوانات استاندارد نیستند و در وضعیت بدی بسر می برند.

رستمی با اشاره به بازدیدی که مسئولین محیط زیست انجام دادند گفت: با این بازدید ضعف های باغ وحش دیده شد و الان نیز همان اتفاق به نحو و طرق دیگر و با افراد دیگر در حال رخ دادن است و اکنون حیواناتی قاچاق می شود و درآمد باغ وحش صرف ساخت باغ وحش دیگر می شود که این امر موجب شده به حیوانات باغ وحش رسیدگی نشود و به آنها ظلم شود.

این فعال مدنی حقوق حیوانات با بیان اینکه متاسفانه انتظار داشتم محیط زیست مدافع حیوانات باشد، ولی موضع شما حیوانات نیستند؛

وی افزود: باید مسائلی که به سلامتی حیوانات مربوط است با مدیریت درست و بجا در رأس قرار گیرد و با همفکری و مشارکت همه شرکا تغییرات شروع شود

منبع: شبستان

به این نوشته امتیاز بدهید!

×