» آرشیو اخبار » 4 روش برای دنبال کردن فعالیت نهنگ های بیت کوین
4 روش برای دنبال کردن نهنگ های بیت کوین

4 روش برای دنبال کردن فعالیت نهنگ های بیت کوین

26 تیر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هر از گاهی نهنگ های بیت کوین مسبب نوسانات ناگهانی قیمت در بازار رمزارز و بازارهای سنتی هستند. با توجه به توانایی آن‌ها در دستکاری قیمت‌های بازار، برای سرمایه گذاران معمولی بیت کوین بسیار مهم است تا تفاوت‌های جزئی که شخصی را به یک نهنگ تبدیل می‌کند و تاثیر کلی آن بر معاملات را بفهمند.

کیف پول‌هایی که حجم زیادی از بیت کوین را دارند به عنوان نهنگ های بیت کوین شناخته می‌شوند. خالی کردن یا انتقال حجم زیادی از یک کیف پول به دیگری بر قیمت‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و نتیجه آن ضرر معامله گران کوچک خواهد بود.

در نتیجه دنبال کردن نهنگ‌ های بیت کوین به معامله گران تازه وارد این امکان را می‌دهد تا در میان بازاری پرنوسان معاملاتی سودمند انجام دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با وجود ماهیت غیرمتمرکز و جهانی بیت کوین، دنبال کردن و رصد نهنگ ‌های بیت کوین صرفاً به دستیابی به اطلاعات در دسترس معاملات از سرویس‌ها و صرافی‌های رمزارز منجر می‌شود.

چهار روش اصلی برای دنبال کردن فعالیت نهنگ‌ها وجود دارد که شامل رصد کردن آدرس‌های شناخته شده نهنگ، سفارشات بازار، تغییرات ناگهانی در ارزش بازار و معاملات صرافی‌های رمزارز است.

رصد کردن نهنگ‌های شناخته شده شروع خوبی را برای سرمایه گذاران کوچک فراهم می‌کند، زیرا احتمال برخورد با یک معامله متعلق به نهنگ به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این دنبال کردن تغییرات بازار از طریق سفارشات بازار و معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال نشانگر معاملات نهنگ‌ها می‌باشد که می‌تواند در طول نوسانات به سود منجر شود.

سرویس‌های ردیاب نهنگ های بیت کوین

4 روش برای دنبال کردن نهنگ های بیت کوین
۳۴۶۳ بیت کوین (۷۳۲۰۸۸۶۸ دلار) از کوین بیس به یک کیف پول ناشناس منتقل شد

 

جامعه رمزارز همچنین از سرویس‌های رایگانی استفاده می‌کنند که سرمایه گذاران را از معاملات موفق نهنگ های بیت کوین مطلع می‌کند که اغلب شامل اطلاعاتی نظیر کیف پول فرستنده و گیرنده و مقدار آن می‌باشد.

یکی از محبوب‌‌ترین این سرویس‌ها که به صورت خودکار معاملات نهنگ های بیت کوین را دنبال می‌کند صفحه‌ی @whale_alert در توییتر می‌باشد که هشدارهایی راجع به تراکنش‌های بزرگ مانند تصویر بالا را صادر می‌کند.

اخیراً، کوین ‌تلگراف اعلام کرد که داده‌های آنچین نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین هولدرهای بیت ‌کوین تمایلی به فعالیت با قیمت‌های فعلی ندارند.

کاو الیویرا (Caue Oliveira)، تحلیلگر BlockTrends با تاکید بر یک خواب زمستانی در کیف پول نهنگ‌ها یافته‌های بالا را تایید کرد. او افزود:

«حرکات سازمانی که معمولا فعالیت نهنگ ‎ها نامیده می‌شوند را می‌توان بر اساس حجم معاملات منتقل شده در یک بازه کوتاه ردیابی کرد که هم به بیت کوین و هم دلار آمریکا قابل محاسبه است.»

علاوه بر این آلتکوین‌های متعددی به تقلید از روند نزولی بیت کوین ادامه دادند، چرا که نهنگ‌ها در انتظار شرایط صعودی بهتری در بازار رمزارز هستند.

مترجم: سروش محمدی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×