» آرشیو اخبار » توکن UNI با خطر سقوط 50 درصدی مواجه است
توکن UNI با خطر سقوط 50 درصدی پس از رشد شدید خود در ماه ژوئیه مواجه است

توکن UNI با خطر سقوط 50 درصدی مواجه است

9 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، توکن UNI به دلیل تشکیل یک الگوی بازگشتی نزولی، با خطر سقوط 50 درصدی از سطح فعلی خود مواجه است.

توکن UNI آماده است تا بهترین عملکرد ماهانه خود در یک سال گذشته را به ثبت برساند، چرا که این ارز دیجیتال در ماه ژوئیه تقریباً 80 درصد افزایش قیمت داشت. اما اکنون نشانه‌هایی از یک افت قیمت طولانی‌مدت در نمودار آن ظاهر شده است.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

قیمت توکن UNI در ماه ژوئیه تقریباً دو برابر شد

توکن UNI در تاریخ 30 ژوئیه با نزدیک شدن به قیمت 9 دلار یکی از بهترین ماه‌های تاریخ خود را سپری کرد، این در حالی است که در ابتدای ماه قیمت این ارز دیجیتال تنها 5 دلار بود. این بهترین سوددهی توکن UNI از زمان افزایش قیمت 250 درصدی آن از ژانویه 2021 به شمار می‌رود.

 

توکن UNI با خطر سقوط 50 درصدی پس از رشد شدید خود در ماه ژوئیه مواجه است

نمودار قیمت ماهانه UNI/USD. منبع: TradingView

فوموی تریدرها به دلیل به‌روز رسانی مرج اتریوم

سود توکن UNI در درجه اول به دلیل روند صعودی بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بود. اما جو مثبت پیرامون آپدیت مرج (Merge) نیز روی صعود UNI تأثیر زیادی گذاشت.

 

قابل ذکر است، انتقال بالقوه بلاکچین اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام در ماه سپتامبر باعث ایجاد فومو (ترس از دست دادن فرصت) در بین تریدرهای UNI شد.

 

 

علاوه بر این، افزایش قیمت UNI ممکن است تحت تأثیر طرح پیشنهادی «فی سویچ» (Fee switch) نیز بوده باشد.

 

طبق این طرح، سیستم حاکمیتی یونی سواپ اخیراً در مورد اینکه حق دریافت 0.5 درصد کمیسیون از 3 درصد کارمزد تراکنش‌های صرافی یونی سواپ را به هولدرهای این توکن بدهند و مابقی آن را به تأمین‌کنندگان نقدینگی پاداش دهند، سخن به میان آورده است.

 

تشکیل الگوی گوه افزایشی در نمودار UNI

از نظر تکنیکالی، توکن UNI پس از آزمایش سطح 20 دلار به عنوان مقاومت میان‌مدت خود، در حال اصلاح است.

 

اکنون این ارز دیجیتال در انتظار یک پولبک تا خط روند فوقانی الگوی «گوه افزایشی» خود در حوالی 8 دلار است.

 

اما در صورت بازگشت قیمت به داخل الگوی گوه که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف شده، احتمالا شاهد سقوط بیشتر قیمت خواهیم بود. این در درجه اول به این دلیل است که گوه‌های افزایشی اساساً الگوهای بازگشتی نزولی هستند.

 

 

توکن UNI با خطر سقوط 50 درصدی پس از رشد شدید خود در ماه ژوئیه مواجه است

نمودار قیمت روزانه UNI/USD به همراه الگوی «گوه افزایشی» است. منبع: TradingView

 

الگوی گوه افزایشی پس از شکسته شدن قیمت به زیر خط روند پایینی آن فعال می‌شود. همچنین هدف قیمتی این الگو معمولاً برابر با حداکثر فاصله بین خط روند بالایی و پایینی است که از نقطه شکست (Breakdown) آغاز می‌شود.

 

به عبارت دیگر، در صورت فعال شدن این الگو، قیمت UNI ممکن است تا ماه سپتامبر تا 4.50 دلار افت کند که 50 درصد پایین‌تر از قیمت امروز آن است.

 

در مقابل، اگر قیمت پس از برخورد به خط روند بالایی مجدداً به بالا برگردد، شانس این را خواهد داشت که تا مقاومت 10 دلاری خود افزایش پیدا کند. ضمن اینکه اگر این اتفاق بیفتد، UNI شانس صعود تا محدوده بین 11.50 و 17 دلار را خواهد داشت.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×