» آرشیو اخبار » تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به عبور اتر از سد 2000 دلار
تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به عبور اتر از سد 2000 دلار

تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به عبور اتر از سد 2000 دلار

25 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، داده‌ها نشان می‌دهد که تریدرهای حرفه‌ای نسبت به صعود اتریوم پس از کاهش قیمت آن از مقاومت 2هزار دلار، تردید پیدا کرده‌اند.

 

ارز دیجیتال اتر (ETH) پس از رسیدن به مقاومت 2هزار دلاری خود در تاریخ 14 آگوست (23 مرداد) دچار افت قیمت شد، اما افزایش 82.8 درصدی قیمت از زمان تشکیل الگوی گوه در 13 جولای (22 تیر)، مطمئناً یک پیروزی برای گاوهای بازار (خریداران) به حساب می‌آید. با توجه به اینکه انتقال بلاکچین اتریوم به مدل اثبات سهام (PoS) قرار است در تاریخ 25 شهریور (با اجرای به روزرسانی مرج) انجام شود، بدون شک، رویای دیرینه کاربران اتریوم به زودی تحقق پیدا خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به عبور اتر از سد 2000 دلار

نمودار 12 ساعته اتر (ETH). منبع: TradingView

برخی از منتقدان خاطرنشان می‌کنند که حذف مکانیزم اثبات کار (PoW) از اتریوم سال‌ها به تعویق افتاده است و آپدیت مرج (Merge) به خودی خود مسئله مقیاس‌پذیری شبکه را حل نمی‌کند. پیش‌بینی می‌شود مهاجرت این شبکه به پردازش موازی که تحت عنوان شاردینگ (sharding) نیز شناخته می‌شود، در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 اتفاق بیفتد.

گفتنی است، انتقال مورد انتظار اتریوم به زنجیره بیکن (Beacon Chain) با وجود حذف مکانیزم پرهزینه و پرمصرف ماینینگ، با انتقادات زیادی مواجه شد.

بدون شک، کاهش میزان ETH های موجود برای فروش در بازار باعث ایجاد شوک عرضه شد، به خصوص پس از افزایش 82.8 درصدی که این رمزارز اخیراً تجربه کرده است. با این حال، سرمایه گذاران از قبل نسبت به خطرات استیکینگ (سپرده‌گذاری) Eth2 آگاه بودند و هیچ وعده‌ای هم برای انتقال فوری شبکه پس از آپدیت مرج داده نشده است.

 

تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به روند صعودی اتریوم

سرمایه گذاران باید داده‌های بازار مشتقات اتر را بررسی کنند تا نحوه موضع‌گیری نهنگ‌ها و پلتفرم‌های آربیتراژ را دریابند. برای مثال، شاخص انحراف دلتای 25% (Delta Skew 25%) زمان‌هایی را که تریدرهای حرفه‌ای انتظار صعود یا سقوط قیمت دارند را به ما نشان می‌دهد.

اگر تریدرهای حرفه‌ای آپشن از سقوط قیمت ترس داشته باشند، این شاخص به بالای 12 درصد افزایش پیدا می‌کند. در مقابل، افزایش هیجان تریدرها و انتظار افزایش قیمت، این شاخص را به منفی 12 درصد یا پایین‌تر می‌رساند.

تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به عبور اتر از سد 2000 دلار

شاخص انحراف دلتای 25 درصدِ قراردادهای آپشن اتر: منبع: Laevitas.ch

شاخص Detla از زمانی که اتر شروع به صعود کرد، خنثی بود، حتی زمانی که اتر به مقاومت 2000 دلاری خود در تاریخ 14 آگوست رسید. این عدم بهبود احساسات بازار کمی نگران کننده است زیرا تریدرهای آپشن اتر اکنون در حال ارزیابی احتمال صعود یا نزول قیمت هستند.

در همین حال، نسبت لانگ به شورت (Long/Short)، از اطمینان پایین تریدرها به سطح 2000 دلار حکایت دارد. این شاخص، عوامل خارجی که فقط روی بازار آپشن ممکن است تأثیرگذار باشد را حذف می‌کند. ضمناً این شاخص داده‌های پوزشن‌های تریدرها در بازارهای اسپات و بازارهای فیوچرز را جمع‌آوری می‌کند، بنابراین دیدگاه بهتری از نحوه موضع‌گیری معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

تردید تریدرهای حرفه‌ای نسبت به عبور اتر از سد 2000 دلار

نسبت لانگ به شورت تریدرهای حرفه‌ای در سه صرافی‌ مختلف. منبع: Coinglass

با وجود اینکه قیمت اتر از 13 الی 24 مرداد 18 درصد افزایش یافته است، طبق شاخص لانگ به شورت، تریدرهای حرفه‌ای معاملات لانگ اهرمی خود را اندکی کاهش دادند. به عنوان مثال، این نسبت در صرافی بایننس از 1.16 شروع شد، اما بازه زمانی مذکور را با عدد 1.12 به پایان رساند.

کاهش پوزشن‌های لانگ تریدرهای حرفه‌ای

در همین حال، این نسبت در صرافی هوبی (Huobi) شاهد کاهش اندکی بوده و طی این یازده روز از 0.98 به 0.96 رسیده است. همین روند در صرافی اوکی اکس (OKX) نیز دیده شد. بنابراین، به طور میانگین، تریدرها به اندازه کافی نسبت به حفظ پوزشن‌های لانگ خود اطمینان نداشتند.

با وجود افزایش 18 درصدی اتر از تاریخ 4 آگوست، تغییر قابل توجهی در پوشن‌های اهرمی نهنگ‌ها و بازارسازها مشاهده نشده است. اگر تریدرهای بازار آپشن احتمال صعود و نزول قیمت اتر را به یک اندازه می‌بینند، احتمالاً دلیلی برای این امر وجود دارد. به عنوان مثال، حمایت قوی کاربران از هارد فورک بلاکچین بعد از آپدیت مرج که قیمت اتر را تحت فشار قرار می‌دهد.

در نهایت یک چیز قطعی است، در حال حاضر، تریدرهای حرفه‌ای مطمئن نیستند که مقاومت 2هزار دلاری به راحتی شکسته شود.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×