» ارز دیجیتال » تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید
تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

21 تیر 1401 6

بیت کوین در حال حرکت به سمت سطح حمایت پایین‌تر خود است و اگر این اتفاق بیفتد آلت‌کوین‌های UNI، ICP، AAVE و QNT می‌توانند مقاومت‌های خود را بشکنند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به دلیل احتیاط سرمایه‌گذاران پیش از انتشار آمار تورم اقتصادی آمریکا در 13 ژوئن (22 تیرماه)، بیت کوین (BTC) در آخر هفته دچار افت قیمت شده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژوئن بالاتر از سطح 8.6 درصدی ماه مه باشد.

به دلیل عدم قطعیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاران نسبت به پایان اصلاح قیمت بیت کوین مطمئن نیستند. با این حال، مدیر بخش اقتصاد کلان شرکت فیدلیتی (Fidelity Investments)، جورین تیمر (Jurrien Timmer)، گفت که بیت کوین به سطوح بازار صعودی سال 2013 بازگشته است. این بدان معناست که بیت کوین اکنون ارزان است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

شاخص ریسک ذخایر (Reserve Risk) که احساسات هولدرهای بلندمدت را نشان می‌دهد، در ماه جولای به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد که به گفته تحلیلگران بازار، این بدان معنی است که «ما در محدوده کف قیمت کلان قرار داریم، مگر اینکه این شاخص اشتباه کند».

آیا بیت کوین می‌تواند دچار تغییر روند شود و یک رالی صعودی جدید را آغاز کند؟ آیا آلت‌کوین‌ها نشانه‌هایی از رسیدن به کف قیمت را نشان می‌دهند؟ بیایید نمودار 5 ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا به جواب پی ببریم.

 

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ 7 جولای (16 تیر) سقف الگوی مثلث متقارن خود را شکست اما گاوها (خریداران) نتوانستند شتاب صعودی قیمت را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها (فروشندگان) هنوز تسلیم نشده‌اند و تلاش می‌کنند از مقاومت 23 هزار و 363 دلار دفاع کنند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

فروشندگان تلاش می‌کنند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) (21 هزار و 230 دلار) حفظ کنند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، قیمت بیت کوین ممکن است تا خط حمایت مثلث خود ریزش کند.

اگر قیمت از این سطح به بالا بازگردد، بیانگر آن است که تریدرها با نزول قیمت به دنبال فرصتی برای خرید در کف هستند. آنگاه خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را از مقاومت 23 هزار و 363 دلار و میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) در 24 هزار و 692 دلار عبور دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیت کوین شانس این را خواهد داشت که یک حرکت صعودی جدید را آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر حمایت مثلث سقوط کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت BTC را به زیر 17 هزار و 622 دلار برسانند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار چهار ساعته BTC/USDT. منبع: TradingView

 

خرس‌ها در نمای روزانه قیمت را به زیر EMA20 کشاندند، اما نکته مثبتی که وجود دارد این است که گاوها برای دفاع از SMA50 تلاش می‌کنند، این حاکی از انباشت BTC در قیمت‌های پایین است. اگر گاوها قیمت را به بالای EMA20 برگردانند، بیت کوین ممکن است تا 22 هزار و 500 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت پس از برخورد با EMA20 پایین بیاید، احتمال از دست رفتن SMA50 و نزول قیمت تا 19 هزار و 300 دلار افزایش می‌یابد. صاف شدن شیب EMA20 و قرارگیری RSI درست زیر عدد 50 نشانه تعادل بین خریداران و فروشندگان است

 

UNI/USDT

توکن یونی سواپ (UNI) مقاومت 6.08 دلار خود را شکست و با این حرکت الگوی سر و شانه معکوس خود را تکمیل کرد. خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت را مجدداً به زیر نقطه بریک اوت (Breakout) برگردانند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار روزانه UNI/USDT. منبع: TradingView

 

اگر خرس‌ها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، به معنی آن خواهد بود که عبور قیمت از مقاومت 6.08 دلار یک تله بود. امری که در ادامه می‌تواند باعث افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 5.39 دلار شود. اگر قیمت با قدرت از این سطح به بالا بازگردد، احتمال شکسته شدن مقاومت 6.62 دلار افزایش می‌یابد. پس از آن هم توکن UNI ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به سمت هدف الگوی خود یعنی 8.78 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت به زیر میانگین متحرک خود شکسته شود، بیانگر آن است که مومنتوم صعودی ضعیف شده و آنگاه جفت ارز UNI/USDT ممکن است برای چند روز در یک دامنه محدود نوسان کند.

 

 

نمودار چهار ساعته UNI/USDT. منبع: TradingView

 

خرس‌ها قیمت را به زیر مقاومت 6.08 دلار رساندند، اما برگشت قوی قیمت از 20-EMA نشان دهنده خرید قوی در قیمت‌های پایین‌تر است. خریداران باری دیگر برای عبور قیمت از 6.62 دلار و از سرگیری روند صعودی تلاش خواهند کرد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 20-EMA برسد، نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاش هستند تا خریداران را دام بی اندازند. و پس از آن قیمت ممکن است تا 50-SMA سقوط کند. اگر این حمایت نیز شکسته شود، افت قیمت ممکن است تا سطح 4.60 دلار ادامه پیدا کند.

 

ICP/USDT

توکن اینترنت کامپیوتر (ICP) در تاریخ 8 ژوئیه (17 تیر) از مقاومت SMA50 در 6.48 دلار عبور کرد که نشان می‌دهد گاوها برای تشکیل یک کف قیمت تلاش می‌کنند. میانگین‌های متحرک به تکمیل یک تلاقی صعودی نزدیک شده‌اند و RSI در ناحیه مثبت خود قرار دارد، که نشان می‌دهد فروشندگان ممکن است کنترل خود بر بازار را از دست بدهند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار روزانه ICP/USDT. منبع: TradingView

 

اگر قیمت از میانگین‌ متحرک خود به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها این سطح را به سمت حمایت خود تبدیل کرده‌اند. این می‌تواند راه را برای افزایش احتمالی قیمت تا مقاومت روانی 10 دلار هموار کند، سطحی که فروشنده‌ها ممکن است دوباره روی آن فشار اعمال کنند.

از طرف مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک خود شکسته شود، نشان از آن است که خرس‌ها به فروش تهاجمی در قیمت‌های بالاتر ادامه می‌دهند. در ادامه هم قیمت ICP/USDT می‌تواند تا سطح 5 دلار کاهش یابد که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار چهار ساعته ICP/USDT. منبع: TradingView

در نمودار چهار ساعته، سایه بلند چندین کندل بالای قیمت 7 دلار نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و به فروش خود در سقف‌ها ادامه می‌دهند. خرس‌ها قیمت را به زیر 20-EMA رساندند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها با قدرت در این کف قیمت اقدام به خرید کردند که این نشان دهنده تقاضا در قیمت‌های پایین است.

خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای 20-EMA برگردانند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حرکت، ICP شانس این را خواهد داشت که تا 6.70 دلار و پس از آن تا 7.00 دلار افزایش پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت نسبت به مقاومت بالاسری واکنش منفی نشان دهد و به زیر 6.30 دلار سقوط کند، ICP ممکن است تا 50-SMA سقوط کند.

 

 

AAVE/USDT

توکن آوه (AAVE) در تاریخ 9 جولای (18 تیر) از SMA 50 (79 دلار) عبور کرد که این بیانگر یک تغییر روند احتمالی است. ضمن آنکه شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعودی شده و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای گرفتن دست بالاتر هستند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار روزانه AAVE/USDT. منبع: TradingView

 

اگر گاوها قیمت را بالای SMA 50 حفظ کنند، جفت ارز AAVE/USDT ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به سمت مقاومت روانی 100 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع قوی عمل کند، اما اگر خریداران قیمت را بالای SMA 50 حفظ کنند، نشان می‌دهد که آنها به بازی بازگشته‌اند و پس از آن قیمت توکن AAVE می‌تواند تا 120 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت در عبور از SMA 50 ناکام بماند، بیانگر آن است که خرس‌ها به فروش خود در سقف‌ها ادامه می‌دهند. سپس در ادامه تلاش خواهند کرد تا قیمت AAVE را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند و خریداران را به دام بی اندازند.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار چهار ساعته AAVE/USDT. منبع: TradingView

 

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که AAVE مقاومت 78 دلار را شکست و یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد. خرس‌ها قیمت را مجدداً به زیر این سطح برگرداندند، اما یک علامت مثبت این است که خریداران در حال دفاع از 20-EMA هستند.

اگر قیمت افزایش یابد و به بالای 83 دلار برسد، شتاب صعودی قیمت افزایش خواهد یافت و AAVE شانس این را دارد که تا 93 دلار صعود کند. ضمن آنکه تارگت الگوی مثلث قیمت 110 دلار است.

خرس‌ها باید قیمت را به زیر 20-EMA برگردانند تا این سناریوی صعودی را بی‌اعتبار کنند. این می‌تواند راه را برای سقوط احتمالی قیمت تا به 50-SMA هموار کند.

 

QNT/USDT

قیمت توکن کوانت (QNT) در چند روز گذشته به سرعت افزایش یافته است، امری که نشان می‌دهد ممکن است کف قیمت آن شکل گرفته باشد. شتاب صعودی قیمت پس از آنکه خریداران قیمت را به بالای 67 دلار رساندند افزایش یافت.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار روزانه QNT/USDT. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک یک تلاقی صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده تغییر روند احتمالی است. ضمن آنکه حرکت صعودی با یک مانع قوی نزدیک به 90 دلار روبرو است.

اگر قیمت از این مقاومت پایین بیاید اما از میانگین متحرک نمایی 20 روزه 64 دلاری خود دوباره به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات بازار مثبت شده و معامله گران در حال خرید کف‌ها هستند. این می‌تواند احتمال یک رالی صعود تا سطح روانی 100 دلار را افزایش دهد.

اما اگر قیمت به افت خود ادامه دهد و به زیر 67 دلار بازگردد، سناریوی صعودی در کوتاه‌مدت منتفی خواهد شد.

 

تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر داشته باشید

نمودار چهار ساعته QNT/USDT. منبع: TradingView

 

فروشندگان در تلاش‌اند تا جلوی روند صعودی را در قیمت 90 دلار بگیرند، اما شیب صعودی میانگین‌های متحرک و قرارگیری RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالاتر را دارند. اگر قیمت از 20-EMA به بالا برگردد، خریداران می‌توانند دوباره قیمت را به 90 دلار برسانند. شکسته شدن این مقاومت و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند علامت از سرگیری روند صعودی کوتاه مدت باشد.

اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 20-EMA برگردد، سناریوی مثبت در کوتاه مدت منتفی می‌شود. و در ادامه قیمت ممکن است تا 50-SMA هم ریزش کند.

مترجم: شهریر قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×