» آرشیو اخبار » بازار ارز دیجیتال هنوز در فصل زمستان است
زمستان بازار ارز دیجیتال هنوز تمام نشده است

بازار ارز دیجیتال هنوز در فصل زمستان است

23 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، رمزارزهای پیشروی بازار ارز دیجیتال در انتظار به روزرسانی مرج (Merge) اتریوم افزایش یافتند. ام بازار ارز دیجیتال، هنوز نشانه‌هایی از مشکلات نقدینگی و ورششکستگی را در بر دارد.

علیرغم روند نزولی در زمستان بازار ارز دیجیتال، بسیاری از رمزارزهای برتر بازار در طول هفته جاری با سودهای دورقمی روبرو شدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

اما بیت کوین چنین شانسی نداشت. بیت کوین در هفت روز گذشته تنها 5.5 درصد افزایش یافت و طبق وب‌سایت کوین مارکت کپ در حال حاضر با قیمت 24460 دلار معامله می‌شود.

اتریوم بسیار بیشتر افزایش قیمت داشت. دومین رمزارز بزرگ بازار ارز دیجیتال و بلاکچین پیشروی قراردادهای هوشمند با عملکرد چشم‌گیر خود، در هفته گذشته 16 درصد افزایش یافت و از قیمت 2000 دلار هم عبور کرد.

زمستان بازار

نمودار قیمت روزانه اتریوم

هیجان پیرامون رمزارز اتریوم (ETH)، به به روزرسانی آتی مرج مربوط می‌شود، زمانی که اتریوم به یک بلاکچین اثبات سهام (PoS) با مصرف انرژی کمتر تبدیل شود. گورلی (Goerli)، سومین و آخرین شبکه آزمایشی اتریوم برای آپدیت مرج، عصر چهارشنبه با موفقیت اجرا شد.

داده‌های وب‌سایت گلسنود (Glassnode) حاکی از آن است که معامله‌گران بازار مشتقات اتریوم نسبت به ماه سپتامبر (شهریور)، که آپدیت مرج اجرایی می‌شود، «بسیار صعودی» هستند، اما نسبت به ماه اکتبر دیدگاه نزولی دارند.

در آخرین گزارش عایدی صرافی کوین بیس (Coinbase)، این شرکت بر ارائه خدمات استیکینگ (سپرده‌گذاری) اتریوم به عنوان بخشی از مدل کسب و کار خود تاکید کرد. در نامه اخیر کوین بیس خطاب به سهامداران آمده: «در اوایل ماه آگوست، ما برای اولین بار سرویس استیکینگ اتریوم را به مشتریان سازمانی خود ارائه کردیم. ما به اضافه کردن ارزهای بیشتر به سرویس استیکینگ خود برای مشتریان خرد و سازمانی ادامه خواهیم داد.»

قیمت بیت کوین و اتریوم به نرخ جدید تورم که در روز چهارشنبه منتشر شد، واکنش مثبت نشان دادند. تورم بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در 8.5 درصد باقی مانده است که نشانه واضحی از آن است که افزایش تاریخی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده قیمت‌ها را تحت کنترل نگه داشته است.

عملکرد خوب آلت کوین ها

تعدادی از بلاکچین‌های قرارداد هوشمند یا بلاکچین‌های لایه 1 که رقبای اتریوم محسوب می‌شوند، شاهد افزایش قدرتمندی بودند: اولانچ (AVAX) در طول هفته 55 درصد افزایش پیدا کرد، تا اینکه در روز جمعه (شبی که اتریوم در حال افزایش بود) بسیاری از سودهای خود را از دست داد. بخش عمده‌ای از این حرکت صعودی به لطف رشد شدید NFT ها روی این بلاک چین بود. در صبح روز شنبه، AVAX تنها 15 درصد نسبت به 7 روز گذشته افزایش داشت و با قیمت 29.53 دلار معامله می‌شد.

سایر رقبای اتریوم که در این هفت روز رشد کردند:

سولانا (SOL) با 14 درصد افزایش به 46.32 دلار رسید.

توکن نییِر (NEAR) با 18 درصد افزایش به 5.89 دلار رسید

و فلو FLOW)) با رشد 11 درصدی به 2.92 دلار رسید.

علاوه بر این، چین لینک (LINK) با 15.4 درصد افزایش به 9.16 دلار رسید و اتریوم کلاسیک (ETC) که این هفته به بالاترین سطح چهار ماه اخیر خود دست یافت، با 16 درصد افزایش به 44.25 دلار رسید.

هیچ ضرر عمده‌ای در بین رمزارزهای پیشروی بازار ارز دیجیتال مشاهده نشد.

بازار ارز دیجیتال هنوز در فصل زمستان است.

سرمای زمستان بازار ارز دیجیتال هیچ نشانی از فروکش نداشت

روز دوشنبه، صرافی سنگاپوری هولدنات (Hodlnaut) برداشت مشتریان خود را به حالت تعلیق درآورد، و به صرافی‌های والد (Vauld)، سلسیوس (Celcius) و زیپمکس Zipmex)) در لیست پلتفرم‌هایی که برداشت کاربران خود را تعلیق کردند پیوست.

در اوایل سال جاری، هولدنات مجوز IPA را از سازمان پولی سنگاپور (MAS) دریافت کرد تا خدمات توکن پرداخت دیجیتال (DPT) را به عنوان یک موسسه پرداختی بزرگ به مشتریان خود ارائه دهد. طبق گزارش‌ها، این پلتفرم وام‌دهنده اکنون به مرجع پولی سنگاپور (MAS) اطلاع داده است که درخواست مجوز خود را پس می‌گیرد و در نتیجه، دیگر قابلیت تعویض توکن (Token Swap) خود را ارائه نمی‌دهد.

روز سه‌شنبه، بانک کریپتوی آلمانی نوری (Nuri) اعلام ورشکستگی نقدی کرد و گفت که این اقدام «برای اطمینان از ایجاد ایمن‌ترین مسیر برای مشتریانمان ضروری بود». علیرغم این امر، این بانک اعلام کرد که مشتریان همچنان به حساب‌های یورو و کیف پول‌های ارز دیجیتال خود دسترسی دارند.

این بانک اعلام کرد که این اقدام به دلیل «شرایط منفی اقتصاد جهانی، به‌ویژه همه‌گیری کرونا و جنگ روسیه علیه اوکراین، و همچنین تحولات منفی مختلف این صنعت از جمله ریزش بازار ارز دیجیتال، ورشکستگی پروتکل ترا (Luna)، ورشکستگی سلسیوس و دیگر صندوق‌های بزرگ بوده است.»

روز سه‌شنبه، زیپ مکس اعلام کرد که برداشت‌های بیت‌کوین و اتریوم کاربران خود را متوقف می‌کند. کاربران از روز جمعه توانستند بیت کوین‌ های را برداشت کنند. اما هولدرهای اتریوم باید تا سه شنبه آینده، 15 آگوست صبر کنند.

سرانجام، در جلسه رسیدگی به پرونده ورشکستگی سلسیوس در روز جمعه، وکلای طلبکاران به جلوگیری از اقدامات سلسیوس برای فروش بیت کوین های استخراج شده خود اقدام کردند. وکلا در یک پرونده قضایی نوشتند که ابتدا، به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه فروش بیت کوین های سلسیوس و نحوه استفاده از درآمد حاصل از فروش نیاز دارند.

سلسیوس ماینینگ (Celsius Mining) زیرمجموعه ماینینگ بیت کوین شرکت سلسیوس نتورک است. در 14 جولای، یک روز پس از اعلام ورشکستگی شرکت مادر، این شرکت استخراج بیت کوین نیز اعلام ورشکستگی کرد.

سلسیوس قبلاً گفته بود که از عملیات استخراج خود برای پرداخت بدهی طلبکاران استفاده خواهد کرد. در آغاز ورشکستگی این شرکت در ماه ژوئیه، سلسیوس موافقت کرد تا 5 میلیون دلار برای شروع عملیات ماینینگ خود هزینه کند، اقدامی که انتقاد وزارت دادگستری ایالات متحده و طلبکاران این شرکت را برانگیخت.

کمیته طلبکاران همچنین گفت که در حال آغاز «تحقیقات گسترده» است و انتظار دارد قانون ورشکستگی 2004 را مورد استناد خود قرار دهد.

در مجموع، این هفته هفته خوبی برای بازار ارز دیجیتال بود، اما برای برخی از شرکت‌های ارز دیجیتال به هیچ وجه. معلوم هم نیست که تا چه زمانی در زمستان بازار ارز دیجیتال خواهیم ماند

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×