» آرشیو اخبار » نشست تشریح سندباکس رگولاتوری برگزار می‌شود
نشست تشریح سندباکس رگولاتوری برگزار می‌شود

نشست تشریح سندباکس رگولاتوری برگزار می‌شود

23 مرداد 1401 15

به گزارش گذارنیوز، با توجه به اهمیت موضوع سندباکس رگولاتوری یا محیط ‌آزمون تنظیم‌گری و نقش آن در توسعه‌ی زیست‌بوم نوآوری و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، این سازمان در نظر دارد نشستی را به منظور هم‏‌اندیشی و گفتمان‌سازی با حضور بخش خصوصی و دولتی برگزار کند.

در این نشست که با حضور مسئول دبیرخانه‌ی کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های ‌آزمون تنظیم‌گری و کارشناسان مربوط برگزار می‏‌شود، چارچوب سندباکس رگولاتوری برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال تشریح و تبیین خواهد شد.

سندباکس رگولاتوری برای اولین بار به‌منظور ایجاد چارچوبی شفاف در جهت حمایت از فعالیت کسب‌و‌کارهای نوآور مطرح شد. این چارچوب، محیطی امن و پویا به‌منظور آزمون محصولات یا خدمات نوآورانه فراهم می‌‌آورد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در بسیاری از کشورها سیاست‌گذاران به راه‌اندازی سندباکس رگولاتوری اقدام کرده یا درصدد راه‌اندازی آن متناسب با محیط اقتصادی کشور خود هستند. در ایران نیز پس از ابلاغ مصوبه‌ی مرکز ملی فضای مجازی (مصوبه‌ی جلسه 88 کمیسیون عالی تنظیم‌ مقررات)، کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون تنظیم‌گری به عنوان فراسندباکس مرکزی تشکیل شد که دبیرخانه‌ی آن در مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است.

این کارگروه علاوه بر پذیرش و فراهم آوردن امکان آزمون خدمات یا محصولات نوآورانه‌ی کسب‌و‌کارها تحت شرایط کنترل شده، وظایف دیگری از جمله پیگیری ایجاد محیط‌‌ آزمون تنظیم‌گران بخشی، نظارت بر فعالیت آن‌ها و هماهنگی میان محیط‌های آزمون بخشی در راستای اجرای مسئولیت‌های مورد انتظار را بر عهده دارد و در صورت عدم وجود تنظیم‌گر بخشی در حوزه‌ای مشخص نیز اقدام به بررسی درخواست‌های ارائه شده از سوی کسب‌وکارها خواهد کرد.

گفتنی است این نشست در روز چهارشنبه، دوم شهریور ماه 1401 از ساعت 10 الی 12 به صورت آنلاین از طریق این لینک برگزار خواهد شد.

از تمامی فعالان و علاقه‌‏مندان این حوزه دعوت می‌‏شود تا در این نشست حضور‌ به‌هم رسانند.

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×