» آرشیو اخبار » همبستگی با S&P500: دلیل سقوط احتمالی 20 درصدی بیت کوین
S&P500

همبستگی با S&P500: دلیل سقوط احتمالی 20 درصدی بیت کوین

23 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بعد از انتشار آمار تورم سی پی آی (CPI) در روز سه شنبه که بالاتر از حد انتظار بود، بیت‌کوین و بازار گسترده‌تر از رمزارز یعنی S&P500 شاهد سقوط شدیدی بودند. در حال حاضر، بیت کوین در 24 ساعت گذشته با منفی 8.4 درصد از قیمت دیروزش معامله می‌شود و الان کمی بالاتر از حمایت حیاتی خود یعنی 20 هزار دلار است.

سقوط قیمت بیت کوین همراه با سقوط 4.5 درصدی S&P500 به زیر 4 هزار دلار بود. همانطور که سنتیمنت (Santiment)، ارائه دهنده‌ی داده‌های آنچین، توضیح می دهد:

«در پی گزارش CPI درباره اخبار ناامیدکننده تورم در روز سه‌شنبه، بیت‌ کوین در کنار S&P500 سقوط کرد؛ این سقوط بزرگترین ریزش یک روزه بازار در دو سال اخیر بود. همبستگی بین بازارها همچنان بالاست و رمزارز معمولاً با اتکا به نداشتن سود ثابت بهترین پیشرفت را در میان بقیه بازارها دارد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

S&P500

همانطور که می دانیم، بیت کوین همبستگی بیشتری با S&P500 از خود نشان داده است ولی تا زمانی که بیت کوین به دنبال کردن بازارهای سهام ادامه دهد، احتمالاً همچنان در چنگال خرس‌ها باقی خواهد ماند.

 S&P500

اصلاح 20 درصدی بیت کوین

بیت کوین می‌­تواند 20 درصد دیگر اصلاح داشته باشد. درصورتی که بیت کوین به دنبال کردن همبستگی خود با S&P500 ادامه دهد، افت 20 درصدی دیگری و رسیدن به 16 هزار دلار برای بیت کوین بسیار محتمل است. جورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر ارشد جهانی شرکت فیدیلیتی (Fidelity) گفت:

«اگر یک مضرب 14 برابری ارزش‌گذاری صحیح باشد، ریاضی ساده به ما می‌گوید که ارزش منصفانه برای S&P500  چیزی حدود 3 هزار و 200 تا 3 هزار و 400 است که سود هر سهم 230 دلار می­‌شود. این مقادیر نشان می دهد که بازار نزولی هنوز به پایان نرسیده است.»

افت شاخص ترس و طمع بیت کوین

درست زمانی که خبر تورم CPI ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر شد، شاخص ترس و طمع بیت کوین از 34 درصد  به 27 درصد کاهش یافت. با این حال، هنوز وارد منطقه “ترس شدید” نشده است که نوعی انعطاف‌پذیری سرمایه‌گذار را در این مرحله نشان می‌دهد.

S&P500

بار دیگر اخبار تورم؛ مانع از عبور بیت کوین از میانگین متحرک 200 روزه خود شد. این میانگین متحرک، ناحیه ای از مقاومت حیاتی را برای بیت کوین در سال جاری تشکیل داده است.

در کنار بیت کوین، خیلی از آلتکوین‌ها هم نیز اصلاح داشته‌اند. یک روز قبل از رویداد مرج، اتریوم بار دیگر با افت 7 درصدی به سطح هزار و 600 دلار رسیده است. با نزدیک شدن به مرج، اتریوم تحت فشار فروش ناشی از “با شایعه بخر، با خبر بفروش” قرار گرفته است.

مترجم: فائزه پروستان
منبع: CoinGape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×