» آرشیو اخبار » 3 دلیل برای صعود توکن اکسی اینفینیتی (AXS)

3 دلیل برای صعود توکن اکسی اینفینیتی (AXS)

16 تیر 1401 7

راه‌اندازی سرویس استیکینگ زمین‌ها، افزایش فعالیت در پل بلاکچینی رونین و به‌روزرسانی‌های نقشه راه اکسی اینفینیتی می‌تواند شکوه سابق را به توکن AXS برگردانند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازی‌های P2E یا «بازی کن جایزه ببر» یکی از بخش‌های موفق بازار ارز دیجیتال در سال 2021 بود که اکسی اینفینیتی (AXS) رهبر آنها محسوب می‌شود. اکسی اینفینیتی یک بازی بلاکچینی برای موبایل است که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های NFT حیواناتی به نام اکسی را جمع‌آوری کرده و با آنها به مبارزه با یکدیگر بپردازند و با برنده شدن در مسابقات جایزه کسب کنند.

پس از به اوج رسیدن بازار و با شروع روند نزولی در سال 2022، قیمت توکن AXS از رکورد 170 دلاری خود به قیمت فعلی در 15.20 دلار سقوط کرد. گفتنی است یکی از دلایل این سقوط شدید هک 600 میلیون دلاری بلاکچین کمکی اکسی اینفینیتی، پل رونین (Ronin Bridge) بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نمودار روزانه AXS/USDT. منبع: TradingView

در حال حاضر، آینده بازی‌های P2E همچنان مورد تردید است و طرفداران از نزدیک در حال دنبال کردن تحولات هستند تا ببینند که آیا این پروژه گیمینگ دوباره به دوران اوج خود باز خواهد گشت یا خیر. بیایید نگاهی به برخی از تحولات پیش روی بازی اکسی اینفینیتی بیندازیم و ببینیم که آیا هیچ یک از آنها تأثیر مثبتی رو قیمت در کوتاه مدت و بلند مدت دارند یا خیر.

 

راه‌اندازی سرویس استیکینگ زمین‌‌ها

آخرین تحول در اکوسیستم اکسی اینفینیتی، راه‌اندازی سرویس استیکینگ توکن‌های زمین‌ به عنوان راهی برای کسب توکن‌های AXS است.

بر اساس آمار اکسپلورر بلاکچین رونین ((Ronin Chain Explorer، استیک کردن توکن‌های زمین در بین هولدرها محبوبیت زیادی پیدا کرده و هم اکنون حداقل 87 درصد از هر یک از انواع زمین‌ها‌ استیک (سپرده‌گذاری) شده است.

آمار زمین‌های اکسی اینفینیتی. منبع: Axie Infinity
علاوه بر موفقیت در زمینه استیکینگ زمین‌ها، اخیراً چند قطعه زمین در اکسی اینفینیتی به مبلغ بیش از 130 اتر (ETH) به فروش رفته است، امری که نشان می‌دهد سطح علاقه به این بازی هنوز بالا است.

در حالی که صاحبان زمین از این فرصت جدید درآمدزایی هیجان‌زده هستند، اما برخی از اعضای جامعه نگرانی‌هایی در رابطه با تأثیر پاداش روزانه 11194.62 AXS بر روی قیمت این توکن دارند.

این پلتفرم همچنین یک نرخ سود 72 درصدی برای سپرده‌گذاری (استیکینگ) زمین‌ها ارائه می‌دهد، اما در حال حاضر تنها 38.47 درصد از عرضه در گردش توکن‌ها (زمین‌ها) استیک شده است، که بیانگر آن است اکثر توکن‌ها در بازار آزاد موجود است و امکان فروخته شدن آنها (و در نتیجه افت قیمت) وجود دارد.

 

راه‌اندازی مجدد پل رونین

راه‌اندازی مجدد پل رونین (Ronin) نیز می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های مثبت برای توکن Axie باشد، به خصوص با توجه به اینکه پس از هک 600 میلیون دلاری آن در مارس سال جاری غیرفعال شده بود.

طبق گفته اکسی اینفینیتی، توکن‌های موجود در این بلاکچین با وثیقه یک به یک پشتیبانی می‌شود، همچنین این پروژه 11 اعتبار سنج جدید، قطع کننده‌های مدار circuit breakers)) و دو ممیزی خارجی به شبکه اضافه کرده است. ضمن آنکه تمام وجوه سرقت شده کاربران به آنها بازگردانده شده است.

طبق داده‌های پلتفرم دپ رادار (Dappradar)، بازگشایی پل رونین و راه‌اندازی سرویس استیکینگ زمین تأثیر قابل توجهی در حجم معاملات این توکن داشته است.

آمار اکسی اینفینیتی. منبع: dappradar

این تحولات همچنین باعث افزایش اندک شمار کاربران روزانه و تراکنش‌های روی شبکه شده است، اما این ارقام بسیار پایین‌تر از 744 هزار کاربر و 6.7 میلیون تراکنش سال 2021 است.

 

جامعه به تغییرات فعلی پاسخ مثبت داده است

قابل به ذکر است که واکنش کامیونیتی اکسی اینفینیتی نسبت به تحولات اخیر عمدتاً مثبت بوده است و بسیاری از آنها مشتاق هستند که دوباره فعالیت در این بازی را آغاز کنند.

به گفته یکی از سرمایه‌گذاران قدیمی اکسی اینفینیتی و همکار کوین تلگراف آلیسا اکسپوزیتو (Alyssa Exposito)، راه‌اندازی سرویس استیکینگ زمین باعث قوت قلب کاربران بعد از متحمل شدن ضررهای سنگین در ماه‌های اخیر شده است.

اکسپوزیتو همچنین از برنامه Axie Creator که اعضای جامعه را قادر می‌سازد روی کیت توسعه نرم‌افزار آن (SDK) بازی بسازند، (به خصوص با ادغام توکن RON به عنوان ابزاری برای تراکنش روی شبکه) به عنوان محصولی هیجان‌انگیز برای کاربران صحبت به میان آورد.

اکسپوزیتو بر تلاش این اکوسیستم برای درگیر کردن اعضای جامعه در مدیریت شبکه و امکان توسعه روی این پروتکل به عنوان تحولاتی که جامعه از آن بیشتر از همه هیجان‌زده است، تأکید کرد.

اکسپوزیتو گفت: «فکر می‌کنم وقتی مردم متوجه قابلیت توسعه روی این شبکه شوند، قابلیت‌های بازی‌های بلاکچینی، جذابیت بیشتری پیدا خواهد کرد.»
اما نگرانی اصلی اعضای جامعه اکسی اینفینیتی بیشتر در رابطه با عرضه در گردش توکن AXS و تأثیر پاداش‌های استیکینگ بر قیمت این توکن و قفل شدن توکن‌هاست که می‌تواند منجر به فروش سنگین و سقوط قیمت آن در آینده شود.

به طور کلی، این شرکت اقدامات لازم را برای بهبود این پروژه پس از هک رونین انجام داده است و به نظر می‌رسد با نقاط عطفی که در نقشه راه آن بیان شده است، به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. جدای از کاری که این پروژه می‌تواند در داخل انجام دهد، سرنوشت این بازی تا حد زیادی به سرنوشت کل بخش بازی‌های P2E گره خورده است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×