» آرشیو اخبار » ارزش زمین‌های متاورس بیش از 5 میلیارد دلار رشد می‌کند
ارزش زمین‌های متاورس بیش از 5 میلیارد دلار رشد می‌کند

ارزش زمین‌های متاورس بیش از 5 میلیارد دلار رشد می‌کند

3 مرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، همانطور که متاورس به واقعیتی لمس شدنی‌تر و واضح‌تر تبدیل می‌‌شود، تعداد فزاینده‌ای از افراد علاقه مند خواهند شد که بخشی از آن باشند.

به طور خاص، انتظار می‌رود این روند بر بازار سرمایه گذاری املاک و مستغلات در متاورس تأثیر بگذارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در بازار جهانی که توسط Technavio در یک بیانیه مطبوعاتی در 22 جولای (31 تیر) منتشر شد، ارزش بازار زمین متاورس با نرخ تصاعدی به افزایش خود ادامه خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در واقع، این شرکت تحقیقات بازار شناسایی کرد که انتظار می‌رود ارزش املاک مجازی تا سال 2026 به میزان 5.37 میلیارد دلار افزایش یابد.

ارزش زمین‌های متاورس بیش از 5 میلیارد دلار رشد می‌کند

انتظار می‌رود این رشد تحت تأثیر دو عامل متفاوت باشد. اول، متاورس به تدریج به سمت یک تجربه واقعیت پیچیده‌تر تغییر خواهد کرد.

این امر ارزش بیشتری را برای پلتفرم‌هایی که بازدیدکنندگان ممکن است در آن‌ها زندگی کنند، فراهم می‌کند، جایی که می‌توانند آگهی بدهند و برچسب‌ها را برای انواع اهداف مخصوص اپلیکیشن دی‌کد کنند.

دوم، این موضوع به محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال مربوط است که این شکل از ملک را برای فروش یا اجاره آسان‌تر می‌کند و این امکان را به صاحبان آن می‌دهد تا از اجاره یا فروش ملک درآمد کسب کنند.

چالش‌های متاورس

با وجود بسیاری از جنبه‌های مثبت، بازار املاک مجازی خالی از چالش نیست.

با توجه به اینکه این بازار با املاک و مستغلات در دنیای واقعی شباهت چندانی ندارد، هنوز یک صنعت نوپا محسوب می‌شود که همچنان در تلاش برای یافتن جایگاه خود است.

هر زمین مجازی قیمت گذاری خاص خود را خواهد داشت و با معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. طبق این مطالعه انجام شده:

«قیمت زمین مجازی از الگوی قیمت گذاری دنیای فیزیکی پیروی نمی‌کند. بنابراین، ارزش دارایی‌های دیجیتال، از جمله املاک و مستغلات متاورس، اساساً به نحوه درک خریداران از قیمت بستگی دارد و در نتیجه منجر به نوسانات می‌شود.»

این نوسانات پتانسیل این را دارد که بر سرمایه گذاری سازمان‌ها و افرادی که علاقه مند به ورود به این ابزارهای مالی جدید هستند، تأثیر مخرب بگذارد.

اکثریت این رشد گسترده از سوی سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها در آمریکای شمالی صورت می‌گیرد و این منطقه 41 درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در مدت زمان اعلام شده را به خود اختصاص خواهند داد.

این نیز نتیجه مستقیم پذیرش گسترده اپلیکیشن‌هایی است که از فناوری متاورس استفاده می‌کنند.

جالب اینجاست که در می 2022 (اردیبهشت)، فینبولد گزارش داد که طرفداران این دنیای مجازی به جای خرید یک خانه واقعی، حاضر هستند 300 هزار دلار برای یک ملک مجازی بپردازند.

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: Finbold

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×