» ارز دیجیتال » فقط  100 هزار دلار، ته مانده حساب بانکی مالک FTX

فقط  100 هزار دلار، ته مانده حساب بانکی مالک FTX

9 آذر 1401 1

سم بنکمن-فرید، پس از فروپاشی شرکت متبوعش، 17 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد و اکنون دارایی او به 100 هزار دلار در بانک کاهش یافته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «سم بنکمن-فرید»، رئیس پیشین صرافی FTX، پس از فروپاشی شرکت متبوعش 17 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد و اکنون دارایی او به 100 هزار دلار در بانک کاهش یافته است.

دارایی مدیرعامل سابق و بنیانگذار صرافی رمزارز FTX، از حدود 17 میلیارد دلاری که در اوایل سال جاری داشت به 100هزار دلار کاهش یافته است.

سم بنکمن فرید در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری «اکسیوس» (Axios)، ادعا کرد که در حال حاضر حدود 100 هزار دلار در حساب های بانکی خود دارد. این مقدار دارایی که بنکمن فرید اعلام کرد، طبق محاسبات بلومبرگ 99 درصد کمتر از دارایی خالص او که حدود 17 میلیارد دلار برآورد شده بود، است.  وقتی از بنکمن در مورد وضعیت مالی شخصی اش سوال شد، گفت: «آیا اجازه دارم یک عدد منفی ارائه دهم؟ منظورم این است که در این زمینه هیچ نظری ندارم. نمی دانم. آخرین باری که چک کردم 100 هزار دلار در حساب بانکی ام بود. این موضوع بسیاری پیچیده ای است. اساساً همه دارایی که داشتم با دارایی های شرکت گره خورده بود».

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق اطلاعات ارائه شده در پروفایل سم بنکمن در نشریه فوربس، بیشتر ثروت این فرد به شرکت تحت مالکیتش وابسته بود. به عبارتی حدود نیمی از این ثروت در FTX و بخش دیگری از آن تحت توکن FTT این صرافی نگهداری می شد. این موضوع باعث شده بود که ثروت او به 26.5 میلیارد دلار برسد.

پس از فروپاشی FTX، بلومبرگ از ورشکستگی سم بنکمن فرید به عنوان یکی از بزرگترین ورشکستگی های تاریخ یاد کرد.

بنکمن فرید مالک حدود 70 درصد از دارایی های FTX در ایالات متحده است؛ همان دارایی‌ هایی که اکنون در پرونده های ورشکستگی گنجانده شده است. سهام او در کارگزاری آنلاین «رابین هود» (Robinhood) که قبلا بیش از 500 میلیون دلار ارزش داشت، پس از گزارش های خبری مبنی بر اینکه سهام از طریق شرکت آلامدا نگهداری می شد و ممکن است به عنوان وثیقه برای وام استفاده شده باشد، از محاسبات بلومبرگ حذف شد.

سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید: مقررات می توانست به جلوگیری از سقوط FTX کمک کند

در همین حال، مدیر سابق FTX مدعی شد که مقررات مناسب می‌توانست به جلوگیری از فروپاشی FTX کمک کند. بنکمن-فرید گفت: «من فکر می‌کنم یک موضوع مهم این است که اگر گزارش‌ ها با دقت بررسی می شد و برنامه‌ های «کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده» (CFTC) را بررسی می کردیم، می توانست در اینگونه موارد برای سخت‌گیری بین‌المللی بسیار مفید واقع شود.

شایان ذکر است که مدیر سابق صرافی FTX به دلیل مدیریت ناکارآمد این صرافی و همچنین سوء استفاده از دارایی و وجوه کاربران مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. «جیمز بروملی» شریک شرکت حقوقی Sullivan & Cromwell که نماینده FTX نیز هست، هفته گذشته در دادگاه ورشکستگی که در دلاور برگزار شد، گفت که این صرافی همچون یک دارایی خانوادگی و شخصی توسط سم بنکمن-فرید اداره می شود.

همانطور که گزارش شد، FTX بالغ بر 10 میلیارد دلار از دارایی های مشتریان را برای تامین مالی سرمایه گذاری های پرریسک از طریق آلامدا ریسرچ شرکت تجاری وابسته خود، وام داده بود. از آنجایی که FTX  میزان 16 میلیارد دلار دارایی مشتریان را در اختیار داشت، این صرافی بیش از نیمی از وجوه مشتریان خود را وام داده بود.

سم بنکمن فرید در پایان اظهار داشت: «کاش بیشتر مراقب بودم… واضح است که عمیقاً از این موضوع متاسفم. من به جای تمرکز بر روی ایجاد تعادل و توازن، روی حجم سازی تمرکز کرده بودم. من باید مسئولیت‌ پذیرتر می‌ بودم و باید زودتر از اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود، آگاه می ‌شدم.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptonews

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×