» آرشیو اخبار » رهایی از تحریم ها با رمزارزها؟
مجتبی توانگر تکنوبلاک

رهایی از تحریم ها با رمزارزها؟

13 مرداد 1401 3

به گزارش گذارنیوز، مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس در کنفرانس تکنوبلاک گفت: امروز جهان به واسطه توسعه فناوری بلاکچین در آستانه یک تحول دیجیتال قرار دارد که به واسطه نظر بسیاری از صاحب نظران می‌تواند اثراتی بیش از اینترنت در زندگی بشر داشته باشد و مفهوم دولت مدرن را به چالش خواهد کشید؛ احتمالا این تحول دنیا را جای دموکراتیک‌تری خواهد کرد.

توانگر ادامه داد: در توسعه اقتصادی نیز این فناوری تحولات زیادی را به همراه داشته است و نظام سنتی را به چالش کشید. مثلا تبادلات مالی پس از رمزارزها سریعتر شده‌اند. خصوصا برای کشورهایی مثل ایران و روسیه که دسترسی سخت‌تری به نظام تبادلات مالی بین‌المللی مانند سوئیفت دارند. همچنین کشورهای دوست مانند ترکیه می‌توانند در این همکاری با ما مشارکت داشته باشند.

این نمانیده مجلس گفت: با توسعه نظامات جایگزین مالی و تجاری امکان رهایی از دلار برای ملت‌های مستقل وجود دارد. رمزارزها می‌توانند آثار ناپایدارکننده بر وضعیت اقتصاد کلان کشورها داشته باشند؛ بنابراین نیازمند نظارت منعطف هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

توانگر توضیح داد: تعاریف زیادی از اقتصاد دیجیتال وجود دارد؛ اما تعریف مشترک انجام فعالیت‌های اقتصادی بر بستر فناوری و اطلاعات است. پایه این اقتصاد تراکنش‌های اینترنتی است. اقتصاد دیجیتال به طور کلی چند لایه دارد. لایه سخت، سنتی و…

توانگر در پایان گفت: پیش بینی می‌شود در سه تا پنج سال آینده مباحث مالی دچار تغییرات عمده شوند. ما در مجلس ایران پیگیریم که اجماعی در نهادهای ایران به وجود آید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×