» آرشیو اخبار » ETHW و پشتیبانی 23 استخر استخراج از آن
ETHW

ETHW و پشتیبانی 23 استخر استخراج از آن

26 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استخرهای برجسته استخراج اتریوم، پشتیبانی از استخراج ETHW را گسترش می‌دهند. انتظار می‌رود استخراج ETHW پس از یک هارد فورکِ برنامه ریزی شده آغاز شود.

اتریوم سرانجام در تاریخ 15 سپتامبر در بلاک 15537393، مکانیسم اجماع خود را به اثبات سهام (PoS) تغییر داد. با این حال، این رویداد تاریخی نتوانست جذابیت نسخه جدید اثبات کار (PoW) اتریوم را از بین ببرد.

اتریومِ اثبات کار (ETHW –  ETHPoW)، هاردفورک اتریوم است که توسط گروهی از حامیان اثبات کار پشتیبانی می‌شود. در همین راستا فهرستی از تمام استخرهای استخراج که پس از راه‌اندازی شبکه اصلی از اتریومِ اثبات کار پشتیبانی می‌کنند معرفی شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

برخی از استخرهای استخراج برجسته مانند اِف تو پول (F2Pool)، پولین (Poolin)، اَنت پول (AntPool)، نانوپول (Nanopool)، بی تی سی دات کام (BTC.com)، تو ماینرز (2miners) و ای تی اِچ دبلیو ماین (EthwMine) به این لیست راه پیدا کرده‌اند.

پشتیبانی چندین استخر استخراج از ETHW

ETHW

بر اساس گزارشات، تاکنون 23 استخر پشتیبانی گسترده‌ای از این رمزارز را ارائه کرده‌اند. توسعه دهندگان این دارایی جدید همچنین تأیید کردند که برخی از استخرهای جدید بر اساس داده‌های شبکه آزمایشی، آزمایش‌های مربوط به ماینینگ را انجام می‌دهند.

به جای پیگیری خدمات برای فورک‌های اثبات کارِ برنامه ریزی شده، اترماین (Ethermine) که اتفاقا بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان است، اعلام کرد که پس از این ارتقا ارائه خدمات خود را متوقف خواهد کرد.

طبق اعلام این شرکت تمام سرورهای اترماین خاموش خواهند شد و استخر به حالت “فقط برداشت” تغییر کاربری خواهد کرد.

با این حال، کاربران اترماین همچنان می‌توانند از سرورهای وابسته برای استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) و همچنین رِیون کوین (RVN – Ravencoin )، اِرگو (Ergo – ERGO)  و بیم  (BEAM – Beam) استفاده کنند.

پس از ارتقا مِرج (Merge)، ماینرها با اعتبارسنج‌هایی جایگزین می‌شوند که وظیفه دارند شبکه اتریوم را ایمن نگه داشته و تراکنش‌ها را پردازش کنند. این حرکتی است که با مخالفت شدید بسیاری از ماینرها روبرو شده است.

چندلر گوئو (Chandler Guo)، ماینر مشهور چینی، حتی کمپینی را برای مخالفت با مِرج راه اندازی کرد و به این اشاره داشت که کسانی که قبلاً اتریوم را استخراج کرده بودند، ممکن است دیگر نتوانند از ریگ‌هایشان استفاده کنند.

متعاقباً، گوئو به نیروهای دیگر پیوست تا ارز دیجیتال جدیدی را از طریق یک هاردفورک پیشنهاد دهد که همچنان از استخراج اثبات کار استفاده کند.

 

مترجم: محمدامین علی‌زاده

منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×