» آرشیو اخبار » ETHW از سقف خود 86 درصد کاهش داشته است
ETHW

ETHW از سقف خود 86 درصد کاهش داشته است

16 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آخرین تلاش برخی از ماینرهای اتریوم، تاکنون آنطور که انتظار داشتند به نتیجه نرسیده است. این یک شروع سخت برای فورک اثبات کار اتریوم ETHW بود.

کاهش 31 درصدی ETHW در هفته اخیر

بر اساس گزارش کوین گِکو (CoinGecko)، قیمت ETHW در هفته گذشته 31 درصد کاهش یافته است و همچنین 86 درصد از سقف قیمتی خود ، یعنی 58 دلار و 54 سنت، در تاریخ 3 سپتامبر (12 شهریور) سقوط کرده است.

پس از اینکه بلاکچین اتریوم فرآیند ماینینگ را کنار گذاشت و انتقال مورد انتظار خود را به اثبات سهام در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) تکمیل کرد، ماینرها یک فورک رقابتی به نام EthereumPoW را به عنوان راهی برای ادامه عملیات ماینینگ خود راه اندازی کردند.

تبلیغات جام جهانی قطر

ETHW

ماینینگ، فرآیندی است که طی آن بلوک‌های تراکنش به یک بلاکچین عمومی اضافه شده و تأیید می‌شوند. ماینرها، به شبکه بلاکچینی که از رمز ارز پشتیبانی می‌کند رسیدگی می‌کنند. هنگامی که ماینرها یک بلوک را تکمیل می کنند، با رمز ارز پاداش می‌گیرند.

هیاهوی رویداد مرج اتریوم، که انتقال شبکه به سمت اثبات سهام را نهایی کرد، قیمت کوین‌های مرتبط با اتریوم، از جمله رمز ارز بومی این بلاکچین، یعنی اتریوم کلاسیک را افزایش داد.

اما بازار خرسی رمزارز بی رحمانه عمل کرد و بیشتر این دستاوردها از بین رفته است. خود اتریوم در حال حاضر حدود 1300 دلار معامله می شود که تقریباً 15 درصد از قیمت آن در روز مرج کاهش یافته است.

مشکلات فورک EthereumPoW

اولین ماه زندگی ETHW پر از تلاطم بوده است و اگر نشانه‌ای از آینده باشد، ماینرهای سابق اتریوم ممکن است به دنبال سود در جای دیگری باشند.

ترید ETHW در صرافی ها را به عنوان یک توکن IOU قبل از راه اندازی شبکه خودش، آغاز شد و از شور و شوق اولیه برخوردار شد، هرچند در نهایت کوتاه مدت بود. (IOU  یک توکن برای نشان دادن رابطه بدهی بین دو طرف است. به عنوان مثال، اگر بیت کوین را به یکی از دوستان خود قرض می‌دهید و می خواهید اثبات این تراکنش را داشته باشید، دوست شما می‌تواند یک توکن IOU ایجاد کند که در کیف پول شخصی شما ذخیره می شود.)

ETHW

علاوه بر قیمت رمز ارز بومی EthereumPoW ، خودش نیز با مشکلات فنی روبرو شد که باعث ایجاد مشکلاتی در راه اندازی آن شد. مدت کوتاهی پس از راه اندازی شبکه در 15 سپتامبر (24 شهریور)، کارشناسان بلاکچین متوجه شدند که توسعه دهندگان اتریوم اثبات کار (ETHPoW)، شناسه زنجیره‌ای را انتخاب کرده‌اند که قبلاً در حال استفاده بود.

شناسه های زنجیره ای به عنوان یک شناسه در یک شبکه خاص عمل می کنند و به بلاکچین ها کمک می کنند تا هویت دارایی های روی زنجیره را تأیید کنند.

چند روز بعد، مجرمان سایبری به شبکه EthereumPoW حمله کردند و  200 عدد ETHW  را به سرقت بردند. هدف این مجرمان خارج کردن دارایی‌ها از طریق بریجِ آمنی (Omini Bridge) در شبکه بوده است که به هکرها این امکان را میداد تا اول 200 عدد رپد اتریوم و بعد ETHW را از شبکه خارج کنند.

مترجم: فائزه پروستان
منبع: Decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×