» آرشیو اخبار » بیت‌وایز یک ETF متمرکز بر Web3 راه‌اندازی می‌کند
بیت‌وایز

بیت‌وایز یک ETF متمرکز بر Web3 راه‌اندازی می‌کند

12 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت مدیریت‌ صندوق‌های شاخصی رمزارز بیت‌وایز اَسِت مَنِیجمنت (Bitwise Asset Management)، یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) با نام بیت‌وایز وب۳ (Bitwise Web3) راه‌اندازی کرده است که بوسیله آن نهادها و اشخاص ثالث می‌توانند در معرض پنج دسته از شرکت‌های web3 قرار گیرند.

بیت‌وایز وب۳ ای‌تی‌اِف (Bitwise Web3 ETF) با نماد BWEB اکنون در بخش آرکا (Arca) بازار بورس نیویورک (NYSE) لیست شده و معامله می‌شود. NYSE Arca یک صرافی کاملاً الکترونیکی و مستقر در ایالات متحده برای لیست کردن و معامله ETFها است.

BWEB بر پایه بیت‌وایز وب۳ اِکوییتیز ایندکس (Bitwise Web3 Equities Index) فعالیت می‌کند و معادل ۰/۸۵ درصد از میانگین دارایی‌های خالص روزانه را به عنوان کارمزدهای مدیریتی دریافت می‌کند. آغاز فعالیت این صندوق در ماه اکتبر (مهر) بوده و در آگهی عرضه سهام SEC ذکر شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت‌وایز

مَت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری این شرکت، در بیانیه‌ای گفت: «با ETF وب۳ بیت‌وایز، ما می‌خواهیم به سرمایه‌گذاران فرصتی را بدهیم تا با یکی از موضوعاتی که به سرعت در حوزه فناوری در حال ظهور است، بوسیله ترکیب متنوعی از شرکت‌هایی که ما معتقدیم این حوزه را رهبری می‌کنند، ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند.»

شرکت‌های هدف

از طریق BWEB افراد می‌توانند در معرض پنج دسته از شرکت‌های Web3 قرار گیرند: ارائه‌دهندگان زیرساخت، امور مالی، دنیای متاورس و دیجیتال، «تولیدکنندگان محتوا در حوزه Web3» و بخش توسعه و نظارت. بیت‌وایز در وب‌سایت خود گفت: این ETF حداکثر ۴۰ شرکت را ارائه می‌دهد و حداقل ۸۵ درصد از سبد آن «به طور مستقیم با فعالیت‌های تجاری وابسته به یک یا چند حوزه کلیدی رشد در Web3 مرتبط است.»

بیت‌وایز

صندوق BITQ 

این شرکت بیش از ۱/۳ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد. یکی از محصولات شاخص آن بیت‌وایز کریپتو اینداستری اینووِیترز ای‌تی‌اِف (Bitwise Crypto Industry Innovators ETF) با نماد BITQ است. بنابر گزارش مارکت‌واچ (MarketWatch)، این صندوق نیز در NYSE Arca لیست شده است و ارزش دارایی‌های خالص آن به ۶۳ میلیون دلار می‌رسد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: theblock

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×