» ارز دیجیتال » جهش 20 درصدی EOS تنها طی یک روز؛ چه چیزی به روند صعودی ایاس دامن می‌زند؟
جهش 20 درصدی EOS تنها طی یک روز؛ چه چیزی به روند صعودی ایاس دامن می‌زند؟

جهش 20 درصدی EOS تنها طی یک روز؛ چه چیزی به روند صعودی ایاس دامن می‌زند؟

26 مرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه  EOS قرار است به‌واسطه یک هارد فورک کلیدی در ماه سپتامبر به یک شبکه کاملاً غیرمتمرکز تبدیل شود.

 

ارز دیجیتال EOS با یک رشد 20 درصدی در تاریخ 17 آگوست (26 مرداد) به قیمت 1.66 دلار رسید و اکنون در حال ثبت بهترین سود روزانه خود از می 2021 است.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ابتدا، رالی صعودی ایاس در پی همبستگی مثبت آن با رمزارزهای برتر بازار مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)  که به ترتیب بیش از 2 و 3.75 درصد رشد کردند، آغاز شد. اما، دلیل اصلی این روند افزایشی به‌روزرسانی‌های بزرگی است که قرار است  شبکه ایاس را دچار تغییر و  تحول کند.

 

جهش 20 درصدی EOS تنها طی یک روز؛ چه چیزی به روند صعودی ایاس دامن می‌زند؟

نمودار قیمت روزانه EOS/USD. منبع: TradingView

راه‌اندازی برنامه تشویقی EOS

در تاریخ 14 آگوست (23 مرداد)، بنیاد ایاس نتوورک (ENF)، یک سازمان غیرانتفاعی که بر رشد و توسعه بلاک چین ایاس نظارت دارد، ثبت‌نام‌ برای برنامه تشویقی ییلد پلاس (+(Yield خود را آغاز کرد.

+ Yield یک برنامه مشوق نقدینگی برای جذب اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) است که برای کاربران خود سود ایجاد می‌کنند. بلاکچین ایاس با این اقدام تلاش می‌کند تا با رقبای برتر خود در فضای دیفای، یعنی اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) رقابت کند.

از ابتدای ثبت نام Yield+، ارزش کل سرمایه قفل شده (TVL) در استخرهای EOS از 94.71 EOS به 102.18 EOS افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش تقاضا برای این توکن است. گفتنی است، TVL شبکه ایاس احتمالاً در روزهای منتهی به اجرای این برنامه در 28 آگوست (6 شهریور) با افزایش همراه خواهد بود.

 

هارد فورک EOS در ماه سپتامبر

علاوه بر این، به گفته ایو لا رُز (Yves La Rose)، مدیر عامل بنیاد ENF، شبکه ایاس اواخر این هفته به EOSIO تغییر نام خواهد داد و پس از آن مدل اجماع نسخه 3.1 به نام مندل ((Mandel در ماه سپتامبر اجرا خواهد شد.

گفتنی است، این به روزرسانی‌ها و تغییر برند به عنوان جدایی نمادین ایاس از شرکت بلاک وان (Block.One) که در ابتدا این شبکه را طراحی کرده بود عمل می‌کند. این امر نه ماه پس از تصمیم کاربران EOS برای توقف تولید 67 میلیون EOS به دلیل نگرانی از اجرایی نبودن آن، اتفاق افتاد.

لارز خاطرنشان کرد که به روزرسانی شبکه از طریق هارد فورک انجام می‌شود، به این معنی که نسخه جدید ایاس (EOSIO) با زنجیره اصلی سازگار نخواهد بود و از قوانین اجماع جدیدی پیروی خواهد کرد.

هارد فورک همچنین به این معنا خواهد بود که در صورت تقسیم احتمالی بلاکچین، هولدرهای فعلی ایاس، مقداری مساوی از این توکن را در هر دو زنجیره دریافت خواهند کرد. از لحاظ تئوری، این امر می‌تواند تقاضا برای EOS را در روزهای منتهی به هارد فورک افزایش دهد، همانطور که در مورد اتریوم شاهد آن هستیم.

 

ساختار تکنیکال EOS به افزایش بیشتر قیمت اشاره دارد

از منظر تکنیکال، توکن ایاس  به یک روند صعودی طولانی‌تر در هفته‌های آینده چشم دوخته است

اولین علت آن شکل‌گیری الگوی فنجان و دسته در نمودار روزانه است که توسط یک منحنی U شکل و به دنبال آن یک کانال نزولی تائید شده است. به عنوان یک قاعده در تحلیل تکنیکال، شکسته شدن خط گردن الگوی فنجان و دسته قیمت را به اندازه حداکثر ارتفاع الگو افزایش خواهد داد.

 

جهش 20 درصدی EOS تنها طی یک روز؛ چه چیزی به روند صعودی ایاس دامن می‌زند؟

نمودار قیمت روزانه EOS/USD به همراه الگوی فنجان و دسته. منبع: TradingView

 

در نتیجه، تارگت صعودی اینارز دیجیتال نزدیک به 2.45 دلار است که تقریباً 50 درصد بالاتر قیمت امروز آن قرار دارد.

با این وجود، باید اشاره کرد که میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA200؛ موج آبی) در 1.79 دلار می‌تواند جلوی صعود  قیمت را گرفته و باعث عقب‌نشینی این رمزارز شود. چنین پولبکی می‌تواند منجر به افت قیمت توکن ایاس تا میانگین متحرک نمایی 50 روزه ( EMA50-موج قرمز) در حوالی 1.21 دلار شود که تقریباً 25 درصد پایین‌تر از قیمت فعلی آن است.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×