» آرشیو اخبار » رمزارزها؛ ابزاری برای دور زدن تحریم ها
رضا باقری اصل تکنوبلاک

رمزارزها؛ ابزاری برای دور زدن تحریم ها

13 مرداد 1401 4

به گزارش گذارنیوز، رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس تکنوبلاک گفت: از سال ٢٠٠٨ که اولین کش سیستم یعنی بیت کوین ایجاد شد، پنج سال طول کشید تا مفهوم بلاکچین وارد حوزه قانونگذاری کشورها شود.

وی ادامه داد: نمود این دغدغه تا به امروز ادامه دارد. اگر کمی به عقب برگردیم، در نوامبر ٢٠٢١، شاهد اوج قیمت بیت‌کوین بودیم و در سه ماه ارزش آن نصف و امروز به یک سوم رسیده است. این یعنی یک دغدغه و انتظار مردم برای حفظ سرمایه. اعتمادی که مردم در آن عرصه داشتند، رشد بی‌نظیر در آن عرصه را به دنبال داشته است.

به گفته باقری، نگاه مردم این ابزاری تبادلی برای حفظ داراییها باشد. در کنار این مزیت‌ها، بیم‌هایی نیز وجود دارد. بنابراین در کنار منافع باید نگاهی به مضرات داشت. بدون کنترل‌ مضرات، امکان رشد، با مشکل مواجه خواهد شد. می‌توان از این ابزار برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی افزود: اما یک مساله در مورد این صنعت وجود دارد و آن مصرف انرژی است. در نتیجه، مقرراتی در این زمینه داشتیم و به لطف وزیر اقتصادی و نیرو، مصوبه‌ای به تصویب کمیسیون رسید و امیدواریم تصویب شود. البته مایننیگ جنبه کوچکی از چیزی است که از این فناوری انتظار داریم.

رضا باقری اصل اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید این موضوع را با حساسیت ویژه‌ای دید و در کنار آن از منفعتی که این فناوری ایجاد می‌کند، استفاده کنیم. این فناوری منفعت عمومی دارد و بیشتر بازیگران آن جمعیت جوان هستند.

وی در ادامه گفت: باتوجه به مسائل بورس، گرایش به کریپتو در ایران افزایش یافت. ما به دلیل تغییر جهت بازار بود که رمزارزها در کشور نقش ویژه‌ای داشت. همچنین کاهش ارزش داراییها در این امر موثر است. در کشور ما بسیاری از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی توضیح داد: گرایش دولت به تسهیل امور است. مشارکت خوبی در حوزه اصناف صورت گرفته است و موضوع دارایی‌های دیجیتال موضوع جدیدی است که در حال پیگیری آن هستیم.

باقری در پایان گفت‌: اولین بار نیست که در دنیا اعتماد به فناوری از دست رفته است. اگر ما نتوانیم دغدغه‌های مردمی که می‌خواهند به فناوری اعتماد کنند را پاسخ دهیم، فناوری ارزش‌ خود را از دست خواهد داد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×