» آرشیو اخبار » احتمال تعطیلی سرویس استیکینگ صرافی کوین بیس
در صورت دستور رگلاتورها به سانسور تراکنش‌ها، صرافی کوین‌ بیس سرویس استیکینگ خود را تعطیل می‌کند

احتمال تعطیلی سرویس استیکینگ صرافی کوین بیس

27 مرداد 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، خدمات استکینگ (سپرده گذاری) صرافی کوین بیس شاهد رشد زیادی بوده و 8.5 درصد از درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال را تشکیل می‌دهد.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل صرافی کوین بیس، در تاریخ 17 آگوست (26 مرداد) گفت که اگر رگولاتورها از صرافی بخواهند تراکنش‌ها را به عنوان اعتبارسنج سانسور کند، این شرکت سرویس استیکینگ خود را تعطیل خواهد کرد.

«البته این یک فرضیه است که امیدواریم با آن مواجه نشویم. اما اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم ناچاریم خدمات استیکینگ را قطع کنیم. باید روی تصویر بزرگتر تمرکز کنیم. شاید یک گزینه سوم یا یک چالش قانونی نیز وجود داشته باشد که به دستیابی به نتیجه‌ای بهتر کمک کند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

برایان آرمسترانگ 17 اوت 2022

به گفته آرمسترانگ، در چنین موقعیتی، این شرکت باید روی تصویر بزرگتر تمرکز کند و با تعطیلی سرویس‌های استیکینگ خود یکپارچگی شبکه را حفظ نماید.

وی همچنین افزود که این شرکت همچنین می‌تواند یک پرونده حقوقی علیه درخواست مقامات ترتیب دهد.

خدمات استیکینگ صرافی کوین بیس

بنا بر داده‌های پلتفرم دون انالیتیکس (Dune Analytics)، صرافی کوین بیس یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات سپرده گذاری یا استیکینگ است که بیش از 14 درصد از اترهای سپرده گذاری شده (ETH) در زنجیره بیکن چین (Beacon Chain) را کنترل می‌کند.

این شرکت آمریکایی فاش کرد که سرویس استیکینگ رمزارزها 8.5 درصد از درآمد این شرکت را در سه ماهه دوم به خود اختصاص داده و یک سرویس پردرآمد برای این صرافی محسوب می‌شود.

این شرکت خدمات سپرده گذاری را برای اتریوم (ETH)، آلگوراند (ALGO)، کازماس (ATOM)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و تزوس (XTZ) ارائه می‌کند.

کوین بیس اخیراً سرویس استیکینگ اتریوم را به مشتریان سازمانی نیز ارائه کرده است.

در همین اثنا، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه SEC در حال بررسی تحقیق روی سرویس استیکینگ صرافی کوین ‌بیس است.

 

اعتبارسنج‌ها و ترس از رگلاتورها

با توجه به تحریم تورنادو کش (Tornado Cash) توسط ایالات متحده، فعالان حوزه رمزارز به‌طور فزاینده‌ای نگران این هستند که رگلاتورها شرکت‌های متمرکز تحت نظارت خود را مجبور به سانسور تراکنش‌های روی پروتکل اتریوم کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که 66 درصد از سپرده‌گذاران اتریوم به علاوه اعتبارسنج‌ها احتمالاً درخواست‌ سانسور مقامات را قبول خواهند کرد.

در پاسخ، ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، گفت که او می‌خواهد اعتبار سنج‌هایی که با درخواست سانسور رگلاتورها موافقت می‌کنند، توکن‌های سپرده گذاری شده خود را بسوزانند.

در همین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها علیه تورنادو کش می‌تواند به‌طور کلی بر پروژه‌های شبکه لایتنینگ بیت کوین (Lightning Network) و پلتفرم‌های وب 3 تأثیر بگذارد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×