» آرشیو اخبار » کوین بیس در خصوص تهدید قیمت اتریوم توسط پالیگان هشدار داد
هشدار کوین بیس مبنی بر تهدید قیمت اتریوم توسط پولیگان

کوین بیس در خصوص تهدید قیمت اتریوم توسط پالیگان هشدار داد

24 مرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) در حال تجزیه و تحلیل تأثیر راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بر بلاکچین اتریوم (ETH) است.در یک گزارش تحقیقاتی کوین‌ بیس اعلام کرد که راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ (L2s) می‌توانند درآمد اتریوم را به خطر بیندازند.

«آینده لایه ۲ به خوبی می‌تواند یک بازی با برآیند صفر باشد زیرا لایه ۲ که اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز را در خود جای می‌دهد، روزی می‌تواند کل اکوسیستم اتریوم را تامین کند. این امر بیانگر این است که لایه‌ی ۲ در نهایت می تواند درآمد خود را از اتریوم جدا کند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

کوین بیس ابراز نگرانی کرد

کوین بیس می‌گوید که طی ۱۲ ماه گذشته راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری مانند پالیگان (MATIC)، آپتیمیزم (OP) و آربیتروم (Arbitrium) کمتر از یک درصد از درآمدی که اتریوم به دست آورده است را ایجاد کرده‌اند.

پلتفرم خبری توکن ترمینال (Token Terminal) گزارش داده است طی 12 ماه گذشته اتریوم در مجموع 9.971 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و این در حالی است که تنها حدود 78 میلیون دلار در آربیتروم، پالیگان و آپتیمیزم است.

 

هشدار کوین بیس مبنی بر تهدید قیمت اتریوم توسط پولیگان

این صرافی ارز دیجیتال می‌گوید زمانی که اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تبدیل شود، راه‌حل‌های مقیاس‌بندی به طور بالقوه باعث کاهش بازده سهام می‌شوند و این می‌تواند بر قیمت اتریوم تأثیر منفی بگذارد.

«اگر فعالیت‌های کاربری بیشتری به لایه ۲ منتقل شود و آن لایه ۲ به توکن‌های خود برای تسهیل تراکنش‌ها نیاز داشته باشد، به طور بالقوه می‌تواند بازده سهام را برای ولیدیتورهایی که از کارمزد تراکنش‌های شبکه درآمد کمتری دارند، کاهش دهد.

اگر این امر مانع از سرمایه گذاری روی پلتفرم شود، می تواند اندازه عرضه لیکوئید اتریوم در گردش را افزایش دهد و احتمالاً به قیمت های اتریوم آسیب برساند.»

تحلیل بلندمدت و کوتاه‌مدت اتریوم توسط کوین بیس

با این حال کوین بیس می‌گوید که راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری می‌توانند در درازمدت به نفع اتریوم باشند زیرا فعالیت شبکه را افزایش می‌دهند.

«همچنین تأثیر لایه‌های ۲ بر درآمدهای اتریوم می تواند یک پدیده کوتاه مدت باشد. در درازمدت درآمدها به فعالیت بیشتر در اکوسیستم کلی ارز های دیجیتال و همچنین تبدیل شدن اتریوم به بلاکچین جهانی غالب (یا استفاده عمومی آن) بستگی دارد.اگر لایه ۲ تراکنش‌های بیشتری را با ارزان‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر کردن آنها تسهیل کند، تأثیر درآمد اولیه را می‌توان با افزایش فعالیتی که در نهایت در شبکه انجام می‌شود کاهش داد.»

مترجم: سروش محمدی

منبع: The Daily Hodl

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×