» آرشیو اخبار » شرکت سیرکل تمامی آدرس‌های اتر متعلق به  تورنادو کش را وارد لیست سیاه خود کرد
شرکت سرکِل تمامی آدرس‌های اتر متعلق به Tornado Cash را وارد لیست سیاه خود کرد

شرکت سیرکل تمامی آدرس‌های اتر متعلق به  تورنادو کش را وارد لیست سیاه خود کرد

18 مرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت ناشر استیبل کوین USCD، سیرکل (Circle) همه آدرس‌های اتریوم متعلق به تورنادو کش (Tornado Cash) را که تحت تحریم‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد، وارد لیست سیاه خود (Blacklist) کرده است.

 

این موضوع را اولین بار یک ربات توییتری به نام USDC Blacklist، که با رصد بلاکچین های مختلف ورود استیبل کوین USDC به بلک لیست آنها را ردیابی میکنند، مطرح کرد و پس از صدور تحریم علیه این شرکت، چندین بار در روز دوشنبه در این باره توییت کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

طبق سیاست بلک لیست شرکت سیرکل، وقتی یک آدرس در «لیست سیاه» آن قرار می‌گیرد، «دیگر نمی‌تواند USDC را دریافت کند و تمام USDC که توسط آن آدرس کنترل می‌شود مسدود می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را روی بلاکچین انتقال داد ». بنابراین، هر USDC که در حال حاضر در آدرس Tornado Cash نگهداری می‌شود، اکنون برای مدت نامشخصی مسدود شده است.

آدرس‌هایی که توسط USDCBlacklist توییت شدند با آدرس‌هایی که در پرونده منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده منتشر شده است، مطابقت دارد. علاوه بر این، رومن سمنوف Roman Semenov))، یکی از بنیانگذاران تورنادو کش نیز فاش کرده است که حساب کاربری Github وی نیز به دنبال تحریم ها به حالت تعلیق درآمده است.

در ماه ژوئن، جرمی آلر (Jeremy Allaire)، مدیر عامل سیرکل، تأیید کرد که یک تابع بلک لیست در USDC وجود دارد که آدرس‌ها را «در صورت نیاز قانونی» مسدود کند.

تأثیر این امر بر توانایی Tornado Cash در ادامه فعالیت آن هنوز معلوم است. با این حال، پس از بررسی قراردادهای هوشمند، در حال حاضر حدود 81000 دلار USDC توسط Tornado Cash نگهداری می شود که اکنون به طور بالقوه مسدود شده است.

وبسایت کریپتو اسلیت  (CryptoSlate) کانال های ارتباطی بازی با تیم Tornado Cash دارد، اما آنها هنوز به درخواست این وبسایت پاسخ نداده اند. این مقاله به محض دریافت هر گونه اطلاعات جدید به روز می شود.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cryptoslate.com

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×