» آرشیو اخبار » کاردانو می‌تواند از هر چیزی که پیش از این در ارز های دیجیتال دیده‌اید بزرگتر شود
کاردانو می‌تواند از هر چیزی که در کریپتو دیده‌اید بزرگتر شود

کاردانو می‌تواند از هر چیزی که پیش از این در ارز های دیجیتال دیده‌اید بزرگتر شود

15 مرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یکی از اینفلوئنسرهای محبوب کاردانو اخیراً توضیح داده است که اگر مدیریت غیرمتمرکز در شبکه ارز دیجیتال کارساز شود کاردانو می‌تواند «بزرگ‌تر» از «هر چیزی که قبلاً در ارز های دیجیتال دیده شده» بشود.

اینفلوئنسر کاردانو که با نام مستعار «نهنگ ADA» شناخته می شود در توییتی در صفحه خود با نزدیک به ۱۱۰ هزار دنبال کننده به اشتراک گذاشت که می توان استدلال کرد ADA ممکن است امن تر و غیرمتمرکزتر از سایر بلاکچین‌ها باشد اما اشاره کرد که یک کاربر عادی “همیشه این را درک نمی کند.”

به گفته نهنگ ADA اگر اداره غیرمتمرکز تحت دوره ولتایر (Voltaire era) توسعه کاردانو انجام شود، شبکه “متفاوت با هر چیزی که قبلا در ارز های دیجیتال دیده شده بود” می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاردانو می‌تواند از هر چیزی که در کریپتو دیده‌اید بزرگتر شود

بر اساس نقشه راه این پروژه دوران ولتایر کاردانو «تکه‌های نهایی را که برای تبدیل شدن این شبکه به یک سیستم خودپایدار لازم است، فراهم می‌کند».

این دوران با معرفی سیستم رأی گیری و خزانه داری همراه خواهد شد که به کاربران شبکه این اجازه را خواهد داد تا کاردانو خود را استیک کنند و از حق رأی برای تأثیرگذاری بر توسعه آینده این شبکه استفاده کنند.

طبق مستندات کاردانو برای اینکه شبکه واقعاً غیرمتمرکز شود «نه تنها به زیرساخت توزیع‌شده‌ای که در دوران شلی (Shelley era) معرفی شد بلکه به ظرفیتی برای نگهداری و بهبود در طول زمان با روشی غیرمتمرکز نیز نیاز دارد.»

این مستندات همچنین اضافه می‌کند که:

«به این منظور دوره ولتایر این توانایی را برای کاربران شبکه فراهم می‌کند پیشنهادهای بهبود کاردانو که می‌تواند توسط سهامداران به آن رأی داده شود را ارائه کنند و از فرآیند استیکینگ و تفویض اختیار موجود استفاده می‌کند.»

برای تأمین مالی آینده توسعه شبکه، ولتایر قرار است یک سیستم خزانه داری ایجاد کند که بخشی از تمام کارمزدهای تراکنش‌ها را “برای تامین بودجه برای فعالیت های توسعه‌ای که پس از فرآیند رای گیری انجام می شود” جمع‌آوری کند.

این سند اضافه می‌کند که وقتی سیستم رای‌گیری و خزانه‌داری هر دو برقرار باشند کاردانو «واقعاً غیرمتمرکز» خواهد بود و دیگر تحت مدیریت شرکت مهندسی بلاکچین اینپوت اوتپوت گلوبال (Input Output Global) نخواهد بود.

«آینده کاردانو در دستان جامعه خواهد بود و آنها همه چیزهایی را که برای رشد و تکامل ADA نیاز است از پایه امن و غیرمتمرکز ایجاد شده توسط شرکت IOHK (شرکت مهندسی بلاکچین اینپوت اوتپوت گلوبال) در اختیار خواهند داشت.»

هاردفورک وسیل مورد انتظار شبکه کاردانو

همانطور که کریپتوگلوب (CryptoGlobe) اخیرا گزارش داده بود در زمانی که توسعه دهندگان این ارز دیجیتال در حال کار بر روی هارد فورک آتی وسیل هستند، تعداد کل کیف پول ها در بلاکچین کاردانو از ۳.۵ میلیون فراتر رفته است و پشتیبانی از آن همچنان در حال افزایش است.

به طور مشابه تعداد قراردادهای هوشمند مستقر در شبکه کاردانو نیز برای اولین بار در تاریخ این ارز دیجیتال به نقطه عطف جدیدی رسیده و از مرز ۳ هزار عبور کرده است.

این پیشرفت‌ها در حالی اتفاق می‌افتند که شبکه به هارد فورک وسیل نزدیک‌تر می‌شود و انتظار می‌رود که یک بهبود عملکرد «عظیم» را در شبکه ارزهای دیجیتال ایجاد کند اما ظاهرا این هارد فورک «چند هفته دیگر» به تعویق افتاده است.

هارد فورک وسیل شامل چهار پیشنهاد بهبود کاردانو (CIP) خواهد بود. سرمایه‌گذاران با این وجود که صفحات قیمت کوین‌بیس نشان می‌دهد که کاربران صرافی ارزهای دیجیتال فهرست شده در نزدک (Nasdaq) مدت زمان هولد معمول بیش از ۱۵۳ روز را برای ADA دارند، روی آن شرط‌بندی کرده‌اند.

این امر به این معنی است که معامله‌گران کاردانو در این پلتفرم دارایی‌های خود را برای مدت زمان طولانی هولد می‌کنند قبل از آنکه آن را “به حساب یا آدرس دیگری بفروشند يا ارسال کنند.”

مترجم: سروش محمدی

منبع: Cryptoglobe

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×