» آرشیو اخبار » عبور تعداد قراردادهای هوشمند مبتنی بر کاردانو برای اولین بار از مرز ۳ هزار
عبور تعداد قراردادهای هوشمند مبتنی بر کاردانو از مرز ۳ هزار

عبور تعداد قراردادهای هوشمند مبتنی بر کاردانو برای اولین بار از مرز ۳ هزار

12 مرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شبکه کاردانو (ADA) در سپتامبر ۲۰۲۱ ( شهریور ۱۴۰۰ ) به روز رسانی قابل توجهی داشت که شامل ادغام عملکرد قراردادهای هوشمند بود و این بلاکچین را قادر به مقیاس‌پذیری و عملکرد سریع‌تر کرد.

پلوتوس اسکریپتس-Plutus Scripts (یک پلتفرم قراردادهای هوشمند مبتنی بر کاردانو) با پیش رو داشتن جدیدترین هارد فورک وسیل به بیش از ۳ هزار مخاطب هوشمند رسیده است.

طبق آمار کاردانو بلاکچین اینسایتس (Cardano Blockchain Insights) که توسط خبرگذاری فینبلد (Finbold) جمع‌آوری شده است، تعداد قراردادهای هوشمند در کاردانو در اول آگوست (مرداد) به رقم ۳۰۰۲ رسید.

تبلیغات جام جهانی قطر

عبور تعداد قراردادهای هوشمند مبتنی بر کاردانو از مرز ۳ هزار

نمودار به طور خاص نشان دهنده قراردادهای هوشمند مبتنی بر پلوتوس است که اکنون بر روی بلاکچین ADA کار می کنند. تا 2 آگوست (۱۱ مرداد) تعداد قراردادهای هوشمند به ۳۰۱۵ عدد رسیده است.

علی‌الخصوص هارد فورک آلونزو به کاردانو این اجازه را داد تا پلتفرم توسعه اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و قابلیت برنامه‌ریزی را برای جامعه توسعه‌دهندگان فراهم کند.

رسیدگی بنیان‌گذار کاردانو به منتقدین

با قریب الوقوع شدن هارد فورک وسیل چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، به این ادعا که استقرار برنامه ریزی شده هارد فورک وسیل ممکن است برای عملکرد قرارداد هوشمند شبکه مضر باشد پاسخ داد.

در ماه جولای (تیر) هاسکینسون گفت که شبکه تدابیر لازم را برای اطمینان از سازگاری قراردادهای هوشمند با تغییرات اتخاذ کرده است و بنابراین نیاز به بازنویسی را از بین برده است.

او گفت که این ادعاها توسط به اصطلاح «ترول‌ها» مطرح شده است که او از آنها به عنوان «احمق» یاد کرد و آنها را به انتشارفاد-FUD (ترس، عدم قطعیت و شک) متهم کرد. در عین حال تأکید کرد که قراردادهای هوشمند طبق برنامه به کار خود ادامه خواهند داد.

پیشرفت هارد فورک وسیل

در 1 آگوست (۱۰ مرداد) هاسکینسون به کاربران اطمینان داد که تاخیرهای بیشتری را در مورد هارد فورک وسیل پیش‌بینی نمی‌کند و این ارتقا در حال انجام آزمایش نهایی است.

خالق کاردانو خاطرنشان کرد که همه چیز در مسیر درست “به طور پیوسته و قاعده‌مند” در حال حرکت است.

«ما به نوعی در مراحل پایانی آزمایش هستیم. بنابراین تا زمانی که چیز جدیدی کشف نشود، من پیش‌بینی نمی‌کنم که ما تاخیر بیشتری داشته باشیم.»

او افزود که فقط چند “مشکل نهایی” وجود دارد که باید اصلاح شود و تیم کاردانو امیدوار است آماده ارائه یک به روز رسانی با اخبار بیشتر در اواسط ماه آگوست (مرداد) باشد.

سرانجام فینبلد در ۲ آگوست (۱۱ مرداد) گزارش داد که سیگنام بانک (Sygnum Bank)، اولین بانک دارایی دیجیتال جهان، بیان کرد که اکنون «مشتریان آن‌ها می‌توانند به راحتی و به طور ایمن کاردانوهای خود را از طریق پلتفرم درجه سازمانی بانک «برای ایجاد پاداش‌های سهام» استیک کنند.

مترجم: سروش محمدی

منبع: Finbold

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×