» ارز دیجیتال » این هفته چه در انتظار بیت کوین است؟ تریدرها صعودی هستند
این هفته چه در انتظار بیت کوین است؟ تریدرها صعودی هستند

این هفته چه در انتظار بیت کوین است؟ تریدرها صعودی هستند

16 مرداد 1401 10

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار ارز دیجیتال از ضررهای معمول آخر هفته خود این بار در امان ماند. در همین حال، یکی از معامله‌گران مطرح می‌گوید در صورتی که روند روزانه سقف‌ها و کف‌های بالاتر ادامه پیدا کند، بیت کوین می‌تواند قیمت 30 هزار دلار را به خودش ببیند.

بیت کوین (BTC) در تاریخ 6 آگوست (15 مرداد) مجدداً به بالای قیمت 23 هزار دلار رسیده است.ضمن اینکه تحلیل‌های جدید از افزایش 20 درصدی یا بالاتر قیمت حکایت دارند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

این هفته چه در انتظار بیت کوین است؟

نمودار یک ساعته بیت کوین (Bitstamp). منبع: TradingView

 

هدف 30 هزار دلار در نمودار روزانه بیت کوین

نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال طی شب گذشته شاهد یک حرکت صعودی بوده و باری دیگر به سقف محدوده معاملاتی خود نزدیک شده است.

پس از تلاش‌های متعدد برای شکستن مقاومت 23 هزار و 500 دلار، به نظر می‌رسید که بیت کوین هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد، اما امید به ادامه روند صعودی هنوز پابرجاست.

منبع مانیتورینگ بلاکچین متریال اندیکاتورز (Material Indicators) در بخشی از اخرین پست توییتری خود در 5 آگوست نوشت: «انتظار نوسانات بیشتری در طول آخر هفته می‌رود».

«اگر رالی بازار خرسی بتواند بیت کوین را به بالای قیمت 25 هزار دلار برساند، مقاومت خاصی بین 26 تا 28 هزار دلار وجود ندارد. در صورت از دست رفتن این خط روند، امیدها برای صعود قیمت کمرنگ خواهد شد.»

28 هزار دلار بیش از 20 درصد بالاتر از قیمت فعلی است و بالاترین قیمت بیت کوین در دو ماه اخیر نیز محسوب میشود.

متریال اندیکاتورز نموداری را آپلود کرد که خط روند مذکور در 22 هزار دلار را نشان می‌دهد (در حوالی قیمت تحقق یافته یا  قیمت واقعی فعلی بیت کوین).

این نمودار همچنین نشان می‌دهد که سفارشات خرید زیر قیمت فعلی بیت کوین به سرعت رو به افزایش است، در حالی که سفارشات فروش در  قیمت 24500 دلار سنگینی میکند.

 

این هفته چه در انتظار بیت کوین است؟ تریدرها صعودی هستند

سطوح خرید و فروش   BTC/USD(صرافی بایننس). منبع: Material Indicators

 

تعطیلی آخر هفته معمولا با افزایش نوسانات قیمت همراه است که علت آن پایین بودن حجم معاملات است، چراکه موسسات و تریدرهای حرفه ای تا آغاز هفته جدید از بازار خارج هستند.

در همین حال، تریدر مطرح توییتر به نام کرو (CROW) در تحلیل بیت کوین، اظهار داشت تا زمانی که بیت‌کوین به تشکیل سقف ها و کف های بالاتر در نمودار روزانه خود ادامه بدهد ، فقط روی قیمت 30000 دلار سود خود را برداشت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: «ساختار فعلی بازار صعودی است و تا زمانی که سقف ها و کف های بالاتر تشکیل شود، لانگ خواهم بود.»

همتای او  کریپتو تونی (Crypto Tony) نیز بیان داشت: « به دلیل شکست‌های جعلی (Fakeout) در آخر هفته، نوسانات قیمت معمولا رنج و محدود است.»

«من اول به دنبال آنم که دامنه رنج قیمت را شناسایی کنم و سپس تصمیم بگیرم. دامنه‌های رنج در تشخیص بریک‌اوت (Breakout) و فیک‌اوت  (Fakeout) به ما کمک میکند.»

RSI ماهانه اشاره می کند که بازگشت قیمت BTC آغاز شده است

قابل به ذکر است که تحلیلگر سرشناس بازار ارز دیجیتال پلن بی(PlanB)، خالق مدل انباشت به جریان بیت کوین ((Stock-to-Flow، اندیکاتور RSI را صعودی قلمداد کرد.

RSI یک شاخص کلیدی است که نشان می دهد بیت کوین در یک قیمت خاص چقدر به اشباع خرید یا اشباع فروش رسیده است. این شاخص در ماه ژوئن به پایین ترین سطح خود رسید.

PlanB اظهار کرد که در حال حاضر، RSI حتی می تواند بیانگر پایان بازار نزولی سال 2022 باشد.

در همین حال، PlanB در پست توییتری خود در 3 آگوست (12 مرداد) اظهار کرد که قیمت BTC هنوز بسیار پایین تر از تخمین روزانه مدل S2F است که اکنون روی 83,475 دلار قرار دارد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×