» آرشیو اخبار » افزایش بیت کوین تا 23 هزار و 400 دلار؛ چشم انداز قیمت ضد و نقیض است
بیت کوین

افزایش بیت کوین تا 23 هزار و 400 دلار؛ چشم انداز قیمت ضد و نقیض است

14 مرداد 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 5 آگوست (14 مرداد) دچار افزایش شد و بازپس‌گیری خط روند کلیدی راه را برای صعود بیشتر آن هموار کرده است. گفتنی است، افزایش بیت کوین به سقف محدوده معاملاتی روزانه خود، باعث تکمیل الگوی پرچم نزولی در تایم فریم روزانه خواهد شد.

 

افزایش بیت کوین تا 23 هزار و 400 دلار؛ چشم انداز قیمت ضد و نقیض است

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار یک ساعته بیت کوین (صرافی بیت استمپ). منبع: TradingView

سیگنال خرید در نمودار قیمت روزانه بیت کوین

نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال پس از برخورد به کف قیمت محلی خود در ۲۲۴۰۰ دلار برگشت کرده و حدود ۴/۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

بیت کوین در ناحیه تقاضای کلیدی خود در صرافی بزرگ بایننس دچار تغییر روند شد و این از افت قیمت به زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای (200MA) در حدود 22هزارو 800 دلار جلوگیری کرد.

هرچند گاوها (خریداران) هنوز اطمینان کاملی به این ناحیه حمایتی ندارند، اما بازیابی میانگین متحرک 21 دوره‌ای (MA21) در نمودار روزانه خوش‌بینی پلتفرم تحلیل بلاکچین متریال اندیکاتورز (Material Indicators) را به دنبال داشته است.

این وب‌سایت در صفحه توییتر خود نوشت: «BTC/USD می‌تواند با یک کلوز روزانه مثبت سیگنال لانگ صادر کند.»

با این وجود، معامله‌گر و تحلیلگر بازار ارز دیجیتال رکت کپیتال (Rekt Capital) نسبت به ناتوانی بیت ‌کوین در تبدیل میانگین متحرک 200 هفته‌ای به سطح حمایت محکم خود در این بازار نزولی، هشدار داد.

او استدلال کرد: «از لحاظ تاریخی، BTC توانسته در میانگین متحرک 200 هفته‌ای باعث جذب شدید خریداران شود.»

اما اگر بیت کوین نتواند این سطح را در کوتاه مدت پس بگیرد، این نشان از آن خواهد بود که رالی فعلی صرفاً یک صعود کوتاه مدت و تسکین دهنده بوده است.

افزایش بیت کوین تا 23 هزار و 400 دلار؛ چشم انداز قیمت ضد و نقیض است

نمودار هفتگی بیت کوین به همراه MA200. منبع: TradingView

 شرکت معاملاتی QCP Capital نیز به همین صورت محافظه کار بود و در آخرین تحلیل بازار خود برای مشترکان کانال تلگرام خود اظهار کرد که وضعیت بیت کوین به طور کل «بسیار ضد و نقیض» است.

QCP با اشاره به محرک‌های کلان جهانی گفت که سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده یک عامل تعیین کننده برای روند بازار در آینده خواهد بود. ضمن اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد سرعت و دامنه افزایش نرخ بهره در آینده به اجماع نرسیده است.

در این تحلیل آمده است: «داده‌های اقتصادی در سطح جهانی نشان‌دهنده رشد ضعیف اقتصادی و رکود جهانی در آینده است.

«ما همچنان فکر می‌کنیم که بازارها به افت و خیز خود ادامه خواهند داد و نسبت به انتشار آمار اقتصادی حساس خواهند بود. اعلام نرخ تورم امریکا در چهارشنبه آینده اتفاق مهمی خواهد بود که باید دنبال کنیم.»

 

اتریوم هنوز خریداران را متقاعد نکرده است

«در بخش آلت ‌کوین ‌ها، اتریوم (ETH) و دیگر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار همگام با بیت کوین دچار افزایش قیمت شدند.»

ETH/USD در زمان نگارش این مقاله در حوالی 1665 دلار در حال معامله است، با این وجود جفت ارز ETH/BTC نتوانست سطح 0.075 را پس از دومین تست مجدد آن بشکند.

 

افزایش بیت کوین تا 23 هزار و 400 دلار؛ چشم انداز قیمت ضد و نقیض است

نمودار روزانه جفت ارز .ETH/BTC منبع: TradingView

در حالی که حدود یک ماه تا به‌روزرسانی شبکه اتریوم (مرج) زمان باقی مانده، نگرانی‌ها در مورد احتمال هارد فورک جنجال برانگیز این شبکه افزایش یافته است.

QCP در این رابطه گفت: «خطر اصلی که بازار با آن مواجه است، آپدیت مرج (Merge) اتریوم است که قرار است در ماه سپتامبر اجرا شود».

این شرکت اضافه کرد که بازارها هم‌اکنون تاثیر منفی هارد فورک بلاکچین اتریوم روی قیمت را در نظر گرفته‌اند.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×