» آرشیو اخبار » پیشبینی قیمت بیت کوین بعد از سفر نانسی پلوسی به تایوان
افزایش بیت کوین بعد از سفر نانسی پلوسی به تایوان، حرکت بعدی به کدام سمت است؟

پیشبینی قیمت بیت کوین بعد از سفر نانسی پلوسی به تایوان

12 مرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در حالی که تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بر سفر نانسی پلوسی به کشور تایوان افزایش پیدا کرده، بیت کوین همچنان سطوح کلیدی خود را حفظ کرده است.

پس از باز شدن بورس وال استریت در تاریخ 2 آگوست (11 مرداد) و در بحبوحه واکنش‌ها به تنش‌های بین ایالات متحده و چین، قیمت بیت کوین (BTC) شاهد نوسان بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

با ورود نانسی پلوسی به تایوان، قیمت BTC افزایش پیدا کرد

نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال امروز (11 مرداد) به بالای قیمت 23هزار دلار برگشته است. این حرکت پس از آن صورت گرفت که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به رغم هشدارهای پکن در مورد واکنش تلافی‌جویانه، وارد کشور تایوان شد.

به نظر می‌رسد سفر پولسی به تایوان که نگرانی‌های زیادی را در مورد وقوع یک حادثه بزرگ ایجاد کرده بود، بدون هیچ مشکلی انجام شد. امری که فوموکپ (Fomocap) تحلیلگر بانک آمریکایی جی پی مورگان (JPMorgan) قبلاً گفته بود که باعث افزایش بازار خواهد شد.

S&P 500 و شاخص بورس نزدک هر دو در زمان نگارش این خبر اندکی افزایش یافتند و ضررهای اولیه خود را جبران کردند. پیش از این، بازارهای آسیا به دلیل عدم قطعیت‌ها پیرامون سفر نانسی پلوسی، در وضعیت بدتری قرار داشتند، به طوری که شاخص مرکب شانگهای و شاخص بورس هانگ سنگ هنگ کنگ هر دو حدود 2.3 درصد افت کردند.

در حالی که معامله گران چشم به پایان آرامش چند روز اخیر بیت کوین دوخته بودند، باید دید که آیا خط روندهای مهم نزدیک به قیمت فعلی همچنان حفظ خواهند شد یا خیر.

معامله‌گر معروف کریپتو تونی (Crypto Tony) پیش‌بینی می‌کند: «بازار ارز دیجیتال در چند هفته/ماه آینده به دلیل رویدادهای کلانی که قرار است اتفاق بیفتد، با نوسانات مواجه خواهد شد.»

کریپتو تونی افزود که اگر BTC/USD از محدوده بین 22هزار تا 24هزار دلار به سمت پایین شکسته شود، به خریدهای خود اضافه خواهد کرد.

همین نقطه نظر را همتای او کردیبل کریپتو (Credible Crypto) نیز مطرح کرد، ضمن اینکه او به پتانسیل بیت کوین در صعود به 25هزار دلار نیز اشاره داشت.

قابل به ذکر است که شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز با افزایش مواجه شد و اکنون شرایط برای صعود آن تا عدد 106 نیز فراهم شده است. امری که به دلیل همبستگی معکوس آن با بیت کوین می‌تواند به ضرر بازار ارز دیجیتال باشد.

گفتنی است، نانسی پلوسی اولین سخنران آمریکایی است که در 25 سال گذشته از تایوان بازدید می‌کند، همین امر باعث شد شاخص دلار بلومبرگ نیز افزایش پیدا کند.

نمودار یک ساعته شاخص دلار آمریکا (DXY). منبع: TradingView

 

سطوح فیبوناچی از افزایش یا کاهش شدید بیت کوین در سه ماهه سوم جلوگیری می‌کنند

در همین حال، شرکت معاملاتی QCP Capital با بررسی نمای گسترده‌تر بازار تأیید کرد که انتظار ندارد بیت کوین کف قیمت سال 2022 یعنی 17هزارو 600 دلار را دوباره به خود ببیند.

این شرکت در مقاله تحلیل بازار خود که در 1 آگوست منتشر شد، نوشت: «ما انتظار داریم که قیمت بیت کوین از اینجا افزایش پیدا کرده و در سه ماهه سوم سال بین سطوح فیبوناچی خود رفت و برگشت کند.»

با این حال، این شرکت ریزش شدید بیت کوین برای پایان رسمی بازار نزولی را رد نکرد. به گفته این شرکت، در شرایط «بسیار شدید»، بیت کوین ممکن است تا کف قیمت 10هزار دلار سقوط کند.

آنها اظهار داشتند که قیمت کلیدی بیت کوین در میان مدت، می‌تواند سطح فیبوناچی اصلاحی در 28هزارو 700 دلار باشد.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×