» آرشیو اخبار » Aada اولین پلتفرم وام دهی توکن های غیر مثلی بر بستر کاردانو
Aada اولین پلتفرم وام دهی توکن های غیر مثلی بر بستر کاردانو

Aada اولین پلتفرم وام دهی توکن های غیر مثلی بر بستر کاردانو

10 شهریور 1401 5

آدا فاینَنس (Aada Finance) یک پلتفترم مختص وام دهی دارایی های دیجیتال به شمار می رود که پس از ماه ها فعالیت بر روی شبکه آزمایشی عمومی، اکنون برای راه اندازی نسخه اولیه خود (Aada V1) آماده می شود

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، َآدا فاینَنس(Aada)، اولین پلتفرم وام دهی در بلاکچین کاردانو، قرار است در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) در شبکه اصلی راه اندازی شود.

راه اندازی این پلتفرم (Aada)، نقطه عطف مهمی در توسعه بلاکچین کاردانو به شمار می رود و می تواند تاثیر چشمگیری بر توسعه کل بلاکچین داشته باشد.

نقطه عطف کاردانو در پی راه اندازی اولین پلتفرم وام دهی NFT
روز گذشته، اکانت توییتر پلتفرم آدا فایننس (Aada)، از انجام موفقیت آمیز بازبینی کدهای آن خبر داد

 

آدا فاینَنس (Aada Finance) یک پلتفترم مختص وام دهی دارایی های دیجیتال به شمار می رود که پس از ماه ها فعالیت بر روی شبکه آزمایشی عمومی، اکنون برای راه اندازی نسخه اولیه خود (Aada V1) آماده می شود. قرارداد هوشمند این نسخه، با استفاده از روشی خاص و مبتنی بر توکن های غیر مثلی، به کاربران این امکان را می دهد تا دارایی های دیجیتال خود را به دیگران قرض داده یا از دارایی دیگران بعنوان وام استفاده نمایند.

تبلیغات جام جهانی قطر

این پلتفرم همچنین گزارش داده است که کاربران آن، در ابتدای کار، شانس دریافت ایردراپ خواهند داشت.

با شروع به کار پلتفرم Aada، کاردانو امکان دریافت وام و قرض دادن دارایی ها را فراهم نموده است که به عبارتی اولین ادغام دیفای (DeFi) در این شبکه است.

رونمایی از آدا فایننس احتمالا کمی پیش از اجرای هاردفورک واسیل انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که هاردفورک واسیل، با هدف بروزرسانی شبکه کاردانو، در ماه سپتامبر انجام خواهد شد.

بنیانگذار کاردانو از توسعه دهندگان خواست تا به میتریل (Mithril) بپیوندند

آقای چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)، خالق کاردانو از اپراتور های استخر های سپرده گذاری یا اِس پی او (SPO) خواسته است تا در پروتکل متن باز Mithril مشارکت داشته باشند. دلیل چنین درخواستی این است که در صورت پیوستن تمام SPO ها به شبکه، آنگاه شبکه SPO به بالاترین درجه امنیت خواهد رسید.

نقطه عطف کاردانو در پی راه اندازی اولین پلتفرم وام دهی NFT
آقای چارلز هاسکینسون از طریق اکانت توئیتر خود از SPO ها خواسته است تا به پروتکل Mithril بپیوندند

 

همزمان با پیشرفت مقیاس پذیری کاردانو، تیم های فنی IOG، در حال توسعه استراتژی هایی برای بهبود عملکرد این شبکه هستند. یکی از این پروژه ها، Mithril نام دارد که با هدف سرعت بخشیدن و بهبود عملکردِ فرایند همگام سازی داده های بین برنامه ها در شبکه کاردانو اجرا می شود.

از آنجایی که میتریل در راس دفتر کل اصلی اجرا می شود و امضاهای هوشمند فشرده ای تولید می کند، در تایید نود (Node) ها، از پهنای باند و منابع بسیار اندکی استفاده می نماید.

ویژگی خاص گواهی های میتریل این است که از ویژگی های امنیتی مشابه پروتکل اصلی کاردانو یعنی اوروبوروس (Ouroboros) بهره می برد. در صورت مطمئن نبودن شرایط، امنیت میتریل، قبل از هر چیزی به توزیع سپرده ها یا همان اِستِیک (Stake) خود کاردانو وابسته است.

 

مترجم: حسن نصیری

منبع: u.today

اوروبوروس Ouroboros چیست؟

اوروبوروس به عنوان یک پروتکل، پایه و اساس ارز دیجیتال کاردانو و آینده ای ساخته شده با بلاک چین می باشد که بسیار مقیاس پذیر و ایمن است.

SPO چیست؟

spo یا همان اپراتور استخر استیک (Stake Pool Operator)، یکی از راهکار های کاردانو برای توسعه شبکه این رمزارز در راستای غیرمتمرکز نمودن این بلاکچین است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×