» آرشیو اخبار » توسعه‌دهندگان «سولانا» به تقابل با باگ‌ها پرداختند
سولانا

توسعه‌دهندگان «سولانا» به تقابل با باگ‌ها پرداختند

17 خرداد 1401 8

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، توسعه‌دهندگان، زمان اجرا یا ران تایم باگ که باعث آخرین قطع شبکه سولانا در 1 ژوئن شده بود را برطرف کردند.

طبق گزارشی که توسط سولانا لبز(Solana Labs) در 5 ژوئن منتشر شد، پنجمین خاموشی سولانا در سال 2022 ناشی از یک اشکال یا باگ در «ویژگی تراکنش‌های پایدار نانس» بود که باعث شد این شبکه، تولید بلوک‌ها را برای قریب به چهار ساعت و نیم متوقف کند.

«ویژگی تراکنش پایدار نانس در نسخه‌های‌ v1.9.28 تا v1.10.23 غیرفعال شد تا در صورت بروز مجدد شرایط مشابه، شبکه متوقف نشود.»

تبلیغات جام جهانی قطر

آن‌ها افزودند: «تا زمانی که حذف صورت نگیرد و این ویژگی در نسخه‌ آتی دوباره فعال شود، تراکنش‌های پایدار نانس پردازش نمی‌شوند.»

اصطلاح تراکنش‌های پایدار نانس به‌نوعی از تراکنش‌ها در سولانا اشاره دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده که قابلیت انقضا ندارد. این نوع تراکنش، بر‌خلاف یک تراکنش معمولی در شبکه است که به‌طورمعمول عمر کوتاهی در حدود دو دقیقه دارد تا اینکه هش بلوک برای تأیید اعتبار آن‌، قدیمی شود.

هش بلوک معمولا برای پشتیبانی از تراکنش‌های مرتبط با روش‌هایی مانند خدمات نگه‌داری استفاده می‌شود که طبق مستندات سولانا به زمان بیشتر از حد معمول «برای تولید امضا در جهت معامله» نیاز دارد.

سولانا لبز خاطرنشان کرد که تراکنش‌های پایدار نانس نیاز به «مکانیسم جداگانه‌ای برای جلوگیری از پردازش مضاعف داشته و به‌صورت سریالی پردازش می‌شوند»، بااین‌حال، یک باگ، خود را به هنگام ران تایم و پس از پردازش یک تراکنش پایدار نانس به‌عنوان یک تراکنش معمولی و ناموفق نشان داد، اما سپس دوباره ارسال و منجر به قطع شدن شبکه شد.

در گزارش p آمده است که «پس از پردازش تراکنش ناموفق و قبل از استفاده مجدد از نانس، کاربر همان تراکنش را دوباره برای پردازش ارسال کرد که این ارسال مجدد، باگ را در زمان اجرا یا ران تایم فعال کرد.»

قیمت SOL، دارایی بومی سولانا از زمان قطع شبکه اصلی در 1 ژوئن تقریبا 13.9 درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این مطلب به 39.08 دلار رسیده است. بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، تمایل تریدرها و سرمایه‌گذاران برای معامله این دارایی افزایش یافته و با رشد 61 درصدی حجم معاملات در 24 ساعت و رسیدن به 2.141 میلیارد دلار در همان بازه زمانی، روبه‌رو شده است.

در مفهوم گسترده‌تر، داده‌های پلتفرم تحلیلی متمرکز بر سولانا، Hello Moon نشان می‌دهد که ارزش کل (موفق) منتقل‌شده آن‌چین یا زنجیره‌ای برحسب میانگین هفت‌روزه از اواخر ماه مارس به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

ارزش کل سولانا پس‌ازاینکه در ۲۴ مارس به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی حدود ۳.۱۸ تریلیون دلار رسید، به حدود ۱۵۹.۷۱ میلیارد دلار تا ۴ ژوئن کاهش یافته است.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×