» آرشیو اخبار » رکورد بیشترین مخاطب سینما در یک روز
استقبال مخاطبان از اکران رایگان دو فیلم سینمایی

رکورد بیشترین مخاطب سینما در یک روز

22 تیر 1401 5

به گزارش گذارنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روز گذشته سه‌شنبه ۲۱ تیرماه دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» به صورت ویژه و حمایتی اکران شدند که با استقبال مخاطبان در سینماهای سراسر کشور همراه شد به طوری که رکورد تعداد مخاطب سینما در سال جاری با حضور بیش از ۱۰۵ هزار نفر در یک روز شکسته شد.

«هاشم میرزاخانی» با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح حمایتی اکران گفت: در پی دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اکران رایگان دو فیلم «هناس» و «بدون قرار قبلی» به مناسبت روز حجاب و عفاف روز سه شنبه ۲۱ تیر به صورت رایگان برای مخاطبان به نمایش درآمدند.

مدیرعامل موسسه «سینماشهر» ادامه داد: با هماهنگی مدیران سالن‌های سینمایی مقرر شد، ۴ سانس بین ساعت ۱۸ تا ۲۲ این دو فیلم به صورت رایگان به نمایش درآیند که با استقبال چشم‌گیر مخاطبان واقع شد به نحوی که در همان دقایق اولیه همه بلیت‌ها رزرو شدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس هیات مدیره موسسه «سینماشهر» افزود: روز گذشته سه‌شنبه ۲۱ تیرماه، حدود ۱۰۵ هزار نفر به سالن‌های سینما رفتند که بیشترین تعداد حضور مخاطب در یک روز سال جاری در سینما بود. اگر چه این اتفاق به دلیل حمایت ویژه رخ داد ولی نشان داد به تقویت ظرفیت‌های بالقوه همچنان بسیاری از مردم مشتاق حضور در سالن‌های سینما هستند، تقریباً نیمی از سانس‌های اکران در سالن‌های سینما مختص فیلم‌های «هناس» و «بدون قرار قبلی» بوده و در جریان اجرای این طرح ۱۳ هزار و ۴۴۴ نفر به تماشای فیلم «هناس» و ۷ هزار و ۶۵۰ نفر به تماشای فیلم «بدون قرار قبلی» نشستند. همانطور که گفته شد مبلغ ریالی توسط سازمان سینمایی به سینماداران و صاحبان آثار پرداخت می‌شود.

مدیرعامل موسسه «سینماشهر» بیان داشت: اجرای اینگونه حمایت ارگانی از آثار ارزشمند اسباب حضور مخاطب در سینما را مهیا کرده و در گام بعد آن به نفع سینماداران، صاحبان آثار و هم‌چنین پخش کنندگان سینما خواهد بود. لذا از کلیه مدیران ارشد دستگاه‌ها و ارگان‌های اجرایی کشور درخواست کرد به منظور ایجاد اوقات فراقت سالم برای پرسنل و خانواده محترم دستگاه‌های خود و همچنین به چرخش در آمدن چرخه اقتصاد سینما این نوع بسته‌های حمایتی را در امور رفاهی خود بگنجانند.

موسسه «سینماشهر» وابسته به سازمان سینمایی کشور آمادگی انعقاد قرارداد برای اکران گروهی و خانوادگی برای کلیه آثار در کلیه سینماهای کشور با هماهنگی صاحبان آثار و سینماها را دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×