» آرشیو اخبار » زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور

زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور

21 تیر 1401 5

به گزارش گذارنیوز، «منوچهر منطقی»‌ در گفت‌وگویی اظهار داشت: آیین نامه واردات خودرو تدوین شده و از سوی هیات دولت در دست بررسی است تا آن را ابلاغ کند.

وی تصریح‌کرد: البته قبل از اجرای این آیین‌نامه، ما با  صنعتگران و واردکنندگان جلسه توجیهی برگزار خواهیم کرد.

منطقی خاطرنشان‌کرد: در آیین نامه تدوین شده،  واردات خودروهای دست دوم امکان‌پذیر نیست.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی ادامه‌داد: همچنین برای خودروهای اقتصادی مشوق‌هایی در نظر گرفته شده  است؛ به عنوان مثال از بین پنج محصول اگر یک محصول  تقاضای ۵۰‌ درصدی داشته باشد برای آن مشوقی تعیین می‌شود که با قیمت نهایی پایین‌تری به‌دست مصرف کننده برسد.

معاون وزیر صمت، هدف از تدوین آیین نامه را واردات خودروهای اقتصادی برای اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: محدودیتی برای واردات تعیین نشده و شاخص‌های فنی مانند خدمات پس از فروش و قابلیت های محصول در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: واردکنندگان باید از کشورهایی که خودروهای به روزی دارند واردات را انجام دهند.

منطقی، واردات خودرو را عامل ارتقای صنعت داخلی دانست و گفت:‌ اجرایی شدن این آیین نامه منوط به مصوبه هیات دولت است ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می‌شود.

اوایل مرداد ماه، رونمایی از خودروهای اقتصادی داخلی

وی همچنین گفت: ایران‌خودرو و سایپا خودروهای اقتصادی خود را از اوایل مرداد ماه به‌صورت رسمی رونمایی خواهند کرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: به‌دنبال تاکید رئیس جمهور بر تولید خودروی اقتصادی و همچنین تقاضای نیمی از خریداران خودرو برای این خودروهای کم هزینه، وزارت صمت تصمیم گرفت تا علاوه بر واردات خودروهای اقتصادی، خودروسازان داخلی هم برای تولید این خودروها برنامه ریزی داشته باشند و از اویل مرداد ۱۴۰۱ نخستین خودروهای اقتصادی تولید داخل را رونمایی کنند.

وی، سه مسیر را برای تامین خودروی اقتصادی عنوان کرد و بیان‌داشت: نخستین مسیر تولید خودروهای اقتصادی داخلی است که خودروسازان این امر را محقق می کنند.

منطقی ادامه‌داد: دومین راه  پیشنهادی، طراحی محصول اقتصادی از سوی خودروسازهای بزرگ خارجی است تا نمونه طراحی شده در داخل کشور تولید کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: سومین مسیر، واردات همراه با همکاری با سایر خودروسازهای جهانی است ضمن اینکه ما از همه ظرفیت ها برای تولید خودروهای اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×