» آرشیو اخبار » بازگرداندن شرکت‌های پذیرنده «رمزارزها» توسط بانک مرکزی اوگاندا
سنترال بانک / بانک مرکزی

بازگرداندن شرکت‌های پذیرنده «رمزارزها» توسط بانک مرکزی اوگاندا

16 خرداد 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک اوگاندا پذیرای ایده کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال است که در سندباکس رگولاتوری خود شرکت کرده و از اعضاء انجمن بلاکچین اوگاندا دعوت می‌کنند تا دانش خود را با بانک مرکزی این کشور به اشتراک بگذارند.

نامه‌ای از بانک مرکزی اوگاندا به تاریخ 1 ژوئن به رئیس BAU، کوآمه رون‌گوندا (Kwame Rungunda)، به جلسه‌ای بین دو طرف در اوایل ماه می اشاره داشت. بانک مرکزی همچنین به گروه حمایت از کریپتو این کشور توصیه کرد تا قبل از آنکه زمان بحث‌های فنی فرا رسد، قوانین سندباکس را بررسی کند.

در ژوئن 2021، بانک مذکور چهارچوب سندباکس رگولاتوری را راه‌اندازی کرد که به شرکت‌های فنآوری مالی (فین‌تک) اجازه می‌داد تا به امید ارتقاء و جذب پرداخت‌های الکترونیکی و سایر خدمات مالی دیجیتال در داخل کشور، «راه‌حل‌های مالی نوآورانه» را در یک محیط کنترل‌شده، آزمایش کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

به‌نظر می‌رسد نامه اخیر چرخشی در رویکرد بانک اوگاندا نسبت به ارزهای دیجیتال باشد.

در اواخر آوریل، این بانک هشداری درمورد ارزهای دیجیتال صادر کرد و با ارسال اخطاریه‌ای به تمامی ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت در کشور گفت که با اجازه به تراکنش‌های رمزارزی، کشور را به سمت پولشویی و کلاهبرداری سوق می‌دهند.

این نهاد اضافه کرد که هر ارائه‌دهنده‌ای مانند بانک یا کسب‌وکار فین‌تک که تجارت ارزهای دیجیتال را تسهیل ‌کند، مجوز مالی‌اش لغو می‌شود.

کریپتو در اوگاندا ممنوع نیست و همچنان می‌توان آن را خریداری، نگهداری و معامله کرد. با این حال، قانون ارزهای دیجیتال تنظیم نشده و هنوز مجوز دارایی دیجیتال برای فعالیت در این کشور حتی برای یک شرکت نیز صادر نشده است.

پذیرش رمزارز در آفریقا در حال افزایش است و توجه بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های رمزارزی را به خود جلب کرده است. بین سال‌های 2020 تا 2021 استفاده از رمزارز در آفریقا نزدیک به 1200درصد افزایش یافته و نزدیک به 2درصد از مردم اوگاندایی از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

همچنین در سرتاسر این قاره، کشورهای دیگر رویکرد رمزارز-محوری را اتخاذ می‌کنند، به‌طوری که جمهوری آفریقای مرکزی اولین کشور آفریقایی و دومین کشور در سطح جهان است که بیت‌کوین (BTC) را به‌عنوان یک ارز قانونی پذیرفته است.

شرکت انرژی دولتی کنیا، KenGen نیز از ماینرهای بیت‌کوین دعوت کرده تا در راستا خرید انرژی مازاد تولید شده از انرژی گرمایشی زمین، به این کشور نقل مکان کنند که به این روش می‌تواند شاهد درآمدزایی دولت متبوع خود از طریق هزینه‌ها یا مالیات‌های استخراج کریپتو باشد.

 

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×