» آرشیو اخبار » یکی از مکان‌های اسرارآمیز ذخایر تِتر فاش شد

یکی از مکان‌های اسرارآمیز ذخایر تِتر فاش شد

10 خرداد 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با توجّه به این‌که ذخایر وجه نقد و سایر ابزارهای ناشر USDT تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفته است، افراد آشنا، به Financial Times اعلام کردند که درصد نامشخصی از ذخایر تِتر در یک بانک بوتیک در باهاماس؛ Capital Union نگه‌داری می‌شود.

CTO میگوید که مشکلی در نقدینگی نیست

تِتر، یک شرکت خصوصی است که در ایالات متّحده آمریکا، مکزیک، اروپا و چین، استیبل‌کوین‌های مرتبط با ارزهای فیات منتشر کرده امّا تاکنون، در چهارچوب حقوق خود، از افشاء شرکایش خودداری کرده است. یکی از مدیران ارشد این شرکت به Financial Times گفت: «شرکاء ما، سهامی عام نیستند. ما یک شرکت دولتی نیستیم.» USDT که در سال 2014 تأسیس شد، راهی مناسب برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برای خرید رمزارزهای دیگر و بدون خروج از اکوسیستم کریپتو را فراهم می‌کند. یک USDT را می‌توان با یک دلار آمریکا بازخرید کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

پس از کاهش اخیر تِتر به 0.95 دلار که یک رویداد کاهش‌دهنده در بازار استیبل‌کوین‌ها به حساب می‌آید، دارندگان این استیبل‌کوین برای تبدیل USDT خود به ارز فیات، عجله کردند. تِتر 10 میلیارد دلار بازخرید انجام داد که به‌گفته مدیر ارشد فنآوری این شرکت؛ پائولو آردواینو، ثابت می‌کند که شرکت مذکور، نقدینگی کافی برای پشتیبان‌گیری از استیبل‌کوین خود را دارا است.

هویدا شدن شرکاء تِتر

تِتر تاکنون از اظهار نظر درمورد رابطه‌های گزارش‌شده خود با بانک Capital Union خودداری کرده است و مقامات این بانک نیز اظهار داشتند: «تنها اطّلاعاتی که ما درمورد شرکت خود در دسترس عموم قرار می‌دهیم، در گزارش‌های سالانه موجود است.» Capital Union، 9 سال پیش تأسیس شد و تا سال 2020 دارایی 1 میلیارد دلاری را به‌دست آورده است. با این حال، تِتر روابط و پیوندهای خود را از سال 2018 با بانک دیگر باهاماسی، Deltec Bank & Trust تأیید کرد که رهبر آن در سال 2021 به بلومبرگ گفت که این بانک تنها 25% از ذخایر تِتر را به‌صورت پول نقد و اوراق قرضه در اختیار دارد. آردواینو در بیانیه‌ای در ماه مِی ۲۰۲۲ به Financial Times گفت که این شرکت سپرده‌های نقدی در دو مؤسسه باهاماسی و نیز “روابط بانکی قوی” با چندین بانک در سطح جهان دارد.

سال گذشته، Capital Union، یک مدیر دارایی دیجیتال را استخدام کرد و در آوریل امسال شروع به استفاده از نرم‌افزار انطباقی که توسط شرکت تحلیلی Chainalysis نگاشته شده بود، کرد.

تِتر در سال گذشته به‌دلیل ادّعای نادرست مبنی بر نگه‌داری ذخایر نقدی در بانک‌ها برای حفظ ارزش استیبل‌کوین خود، توسط هیئت معاملات آتی و کالاها، ۴۱ میلیون دلار جریمه شد. همچنین این شرکت بدون تأیید یا ردّ هرگونه ادّعایی، با CFTC به توافق رسید.

مترجم: سید هادی سید سجادی

منبع: beincrypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×