» آرشیو اخبار » دلایل اهمیت نزدیک‌تر شدن کاردانو به به‌روزرسانی میتریل

دلایل اهمیت نزدیک‌تر شدن کاردانو به به‌روزرسانی میتریل

29 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز و به نقل از یو تودی، با ابزار میتریل) (Mithril، حساب‌های کاردانو (ADA) را می‌توان در امن‌ترین و غیرمتمرکزترین طرح چند امضایی ادغام کرد. این «جادوی رمزنگاری» می‌تواند استیک کردن را به تراکنش‌های چند امضایی وارد کند.

آیا استیکینگ (staking) می‌تواند در ابزارهای چند امضایی مفید باشد؟

طبق توضیحی که آقای اشمیدل) (Schmiedel به اشتراک گذاشت، میتریل مانند راه‌حل‌های چند امضایی موجود عمل می‌کند. در سیستم‌های چند امضایی، تراکنش‌ها باید توسط اکثریت شرکت کنندگان تأیید شود.
در برخی از طرح‌های چند امضایی، این محدودیت حتی بالاتر است. بخش ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های چند امضایی 6/7 و 7/8 را می‌شناسد. ساختار پیچیده چند امضایی میتریل) (Mithril این رویه را پیش می‌برد: به کاربران اجازه می‌دهد تا از ADAهای استیک شده توسط امضاکنندگان استفاده کنند تا نقش خود را در فرآیندهای تأیید، ارزیابی کنند.
این راه حل که به نام توسعه دهندگان اصلی Input Output Global پیروس و آگلوس کیایاس ارائه شده، طراحی‌های چندامضایی را منصفانه‌تر و جامع‌تر می کند:
«برای امضای یک پیام، تعداد m امضاکننده محتمل بر اساس حجمی که استیک کردند به طور تصادفی انتخاب می‌شوند. اگر به تعداد k از جمع اعضای m امضا کنند، یک امضای کامل به دست می‌آید. پارامترهای این امر بسیار مهم هستند، زیرا شما مایل نیستید که فقط 3 هولدر «نماینده» کل شبکه باشند.»
طراحی میتریل به موارد استفاده متعدد در وب3 مرتبط است. اشمیدل مطمئن است که این طراحی می‌تواند برای تأیید بخش بازرسی بلاکچین و حتی ارتقای دوره ولتر(Voltair-era) مفید باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ثبت رکوردهای جدید اکوسیستم‌هایdApp کاردانو

کارایی میتریل با پیچیدگی لگاریتمی و طراحی نرم افزار پیشرفته آن تضمین شده است. در فصل دوم سال 2022 رشد اکوسیستم کاردانو به گونه ای شتاب گرفت که بیش از 1000 برنامه کاربردی از حوزه‌های مختلف را در خود جای داد.
این اپلیکیشن‌ها عمدتاً از بخش NFT هستند، مجموعه‌ای از توکن‌های دیجیتال و بازار آن تقریباً 50 درصد از همه dApp ها را بر عهده دارد. استیبل کوین‌ها، ابزارهای توسعه دهنده و جوامع نیز برای اکوسیستم کاردانو (ADA) مهم هستند.

 

مترجم: سحر سامه سالاری

منبع: u.today

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×