» آرشیو اخبار » سقوط «بیت کوین» به 20 هزار دلار  
بیت‌کوین

سقوط «بیت کوین» به 20 هزار دلار  

26 خرداد 1401 4

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از کوین دسک، داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در ساعات اروپایی روز چهارشنبه به 20 هزار دلار نزدیک شد، زیرا در بحبوحه احساسات ضعیف اقتصاد کلان و خطر سرایت از داخل بازار کریپتو، 12 هفته کاهش یافت.

وام‌دهنده کریپتو سلسیوس در اوایل این هفته همه برداشت‌ها را به‌دلیل «شرایط بازار رادیکال» متوقف کرد که منجر به سؤالاتی در مورد نقدینگی شرکت شد.

بنا به گزارشات، صندوق برجسته کریپتو ) (Three Arrows با حداقل 400 میلیون دلار نقدینگی مواجه شد و با فروش موقعیت‌های کلیدی خود در صبح چهارشنبه تلاش کرد تا سطح وثیقه خود را کاهش دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت‌کوین در ساعات ایالات متحده روز سه شنبه به بالای سطح 22 هزار دلار سقوط کرد. این کاهش در صبح روز چهارشنبه سرعت بیشتری گرفت، به طوری که این ارز دیجیتال برای هشتمین روز متوالی، به زیر 21 هزار دلار سقوط کرد و در هفته گذشته 30 درصد ارزش خود را از دست داد.

بیت کوین به 20 هزار دلار نزدیک می شود  (TradingView)

دارایی معامله شده امروز صبح به 20 هزار و 169 دلار رسید، سطحی که قبلاً در اواسط سال 2020 مشاهده شده بود و در اواخر سال 2017 به بالاترین حد بیت کوین رسید.

 

 تمایلات فعلی در میان سرمایه گذاران نزولی است

«الکس کوپتسیکویچ» تحلیلگر ارشد بازار FxPro در ایمیلی به کوین دسک گفت: «نگرانی‌ها در مورد تشدید سیاست‌های پولی بر بازارهای مالی فشار می‌آورد و از طریق تأثیر آن‌ها بر سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی، به ارزهای دیجیتال نفوذ می‌کند.  تعجب آور نیست که بیت کوین و اتریوم کل بازار ارزهای دیجیتال را در چنین محیطی به پایین می کشانند.»

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه می نشان داد که تورم در بزرگترین اقتصاد جهان به 8.6 درصد بر مبنای سالانه رسیده که 0.3 واحد درصد بیشتر از سطح انتظار 8.3 درصد است. این داده ها اوایل این هفته بازارهای جهانی را نزولی کرده، زیرا همزمان با اینکه سرمایه گذاران برای افزایش بیشتر نرخ ها قیمت گذاری کردند، فدرال رزرو (Fed)تلاش می کند قیمت ها را تحت کنترل درآورد.

کاهش قیمت سهام در حالی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران انتظار دارند شرکت‌ها درآمد و هزینه مصرف‌کننده کمتری را گزارش کنند.  علاوه بر این، برخی از ناظران انتظار دارند اقدامات بانک مرکزی بیشتر بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

«میکل مورچ» مدیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری رمزارز ARK36، در ایمیلی گفت: «در چند سال گذشته، ارزهای دیجیتال به یک دارایی کلان جهانی تبدیل شده‌اند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که اکنون وقتی سرمایه‌گذاران متوجه شوند که بانک‌های مرکزی برای تحت کنترل درآوردن تورم، هیچ گونه واکنش تهاجمی‌ نشان نداده‌اند، باید انتظار داشت که واکنش منفی نشان دهند.»

او تاکید کرد: «محیط اقتصادی جهانی برای سرمایه‌گذاران درگیر در انواع بازارها بسیار سخت می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که بیت‌کوین نیز با افزایش فشار نزولی مواجه است».

 

مترجم: سحرسامه سالاری

منبع: coindesk

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×