» آرشیو اخبار » آخرین اخبار از شیوع ویروس اسهالی در کشور
اسهال ویروسی

آخرین اخبار از شیوع ویروس اسهالی در کشور

23 خرداد 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «مریم مسعودی‌فر» درباره اسهال‌ ویروسی شایع شده در کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آمار موارد ابتلا به اسهال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت افزود:‌ موارد مبتلا به اسهال از نظر ابتلا به وبا، ویروس‌ها و عوامل باکتریایی بررسی می‌شوند. بررسی‌های انجام شده نشان داد موردی از وبا گزارش نشده است.

مسعودی فر درباره علت افزایش شیوع این علائم گوارشی بیان کرد:‌ در این ایام محدودیت‌های کرونایی برداشته شده و تماس افراد با یکدیگر بیشتر شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی ادامه داد: افراد و به‌ویژه کودکان در ایام کرونا در شرایط جداسازی‌شده و ایمن‌تری به سر می‌بردند و این احتمال وجود دارد که به علت کاهش مواجهه مردم با عوامل بیماری‌زا،‌ سطح ایمنی افراد نسبت به عوامل باکتریایی و ویروسی کاهش پیدا کرده و این مسئله باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی شده است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت تصریح کرد: خصلت اسهال‌های ویروسی این است که خطر سرایت‌پذیری آنها نسبت به اسهال‌های باکتریایی بالاتر است در نتیجه افراد بیشتری به آن مبتلا می‌شوند.

مسعودی‌فر خاطرنشان کرد: اسهال ویروسی که در کشور شاهد طغیان آن بوده‌ایم جزو بیماری‌های منتقله از آب و غذا طبقه‌بندی می‌شود.

راه‌های انتقال اسهال ویروسی چیست؟

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا در وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقال اسهال ویروسی می‌تواند از طریق مصرف آب و ماده غذایی آلوده باشد؛ گفت: همچنین عدم رعایت بهداشت دست باعث انتقال بیماری از فرد مبتلا به سالم می‌شود.

مسعودی‌فر بیان کرد:‌ کودکان، سالمندان و بیماران زمینه‌ای یا دارای نقص ایمنی ممکن است به درجات شدیدتری از بیماری مبتلا شوند. کودکان نسبت به کم‌آبی‌های ناشی از اسهال حساس‌تر هستند.

وی درباره درمان اصلی اسهال ویروسی تصریح کرد: چالش اصلی در بیماران مبتلا به اسهال، از دست رفتن آب و الکترولیت‌های بدن است و بنابراین درمان‌های علامتی برای بیمار انجام می‌شود و مصرف آب سالم و بهداشتی و محلول ORS می‌تواند کم‌آبی بیمار را رفع کند؛ در صورت در دسترس نبودن این محلول می‌توان از نوشیدنی‌هایی مانند آبمیوه طبیعی، دوغ، چای و … برای رفع کم آبی استفاده کرد.

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×