» آرشیو اخبار » بسته حمایتی دولت برای فرزندآوری؛ واگذاری سهام برای متولدان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

بسته حمایتی دولت برای فرزندآوری؛ واگذاری سهام برای متولدان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

12 مرداد 1401 4

به گزارش گذارنیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت صبح امروز چهارشنبه (۱۲مرداد) اظهار داشت: جلسه امروز هیات دولت به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد و موضوعات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید.

سخنگوی دولت افزود: با توجه به حوادث طبیعی اخیر و سیل، وزیر اقتصاد پیشنهاد تخصیص منابعی به صندوق ملی حوادث طبیعی را داشتند که امروز در جلسه هیات وزیران گزارش کارشناسی ارائه شد و هیات وزیران مصوب کرد که با تخصیص منابعی صندوق حوادث طبیعی را احیا کند تا پرداخت خسارت با محوریت صنعت بیمه فراهم شود. این یک نوآوری با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود است.

وی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال به این صندوق تخصیص یافت تا جبران خسارات را به صورت بیمه شده در سال جاری حمایت کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

بهادری جهرمی همچنین از اعطای بسته حمایتی دولت به خانواده‌ها برای فرزندآوری اشاره و اذعان کرد: این مصوبه مقرر می‌کند سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، سهام از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نوزادان متولد این دو سال واگذار شود. دولت مقرر کرد متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایه‌گذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه، مشوق‌هایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزه‌ها تخصیص می‌یابد.

منبع: فارس

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×