» آرشیو اخبار » مواجه AXS با خطر افت بیشتر علیرغم کاهش 90 درصدی
توکن بازی اکسی اینفینیتی (AXS)

مواجه AXS با خطر افت بیشتر علیرغم کاهش 90 درصدی

22 خرداد 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، ریزش شدید AXS آن را به یکی از بدترین رمزارزها از لحاظ عملکرد قیمت در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار تبدیل کرده است. علاوه بر این، با توجه به ترکیبی از عوامل تکنیکال و فاندامنتال که در این مقاله شرح خواهیم داد، AXS ممکن است در ماه‌های آینده کاهش بیشتری را تجربه کند.

 

کاهش تعداد بازیکنان بازی اکسی اینفینیتی تقاضا برای AXS را پایین آورده است

تبلیغات جام جهانی قطر

قابل به ذکر است که AXS به عنوان یک توکن پرداختی در اکوسیستم بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) عمل می‌کند و به بازیکنان امکان می‌دهد تا با استفاده از این توکن، NFT های حیوانات دیجیتال این بازی که اکسی (Axies) نامیده می‌شوند را خریداری کنند.

AXS همچنین به عنوان یک توکن کاربردی عمل می‌کند و بازیکنان می‌توانند آن را برای پرورش اکسی‌های جدید خرج کنند.

کاربران جدیدی که وارد اکوسیستم Axie Infinity می‌شوند به Axies نیاز دارند تا از آنها برای مبارزه با سایر اکسی‌ها استفاده کنند. هنگامی که بازیکنان برنده مبارزه می‌شوند، پلتفرم به آنها یک توکن بومی دیگر به نام (Smooth Love Potion) SLP پاداش می‌دهد، اما با برنده شدن در مسابقات بزرگتر آنها AXS پاداش می‌گیرند.

شماتیک عملکرد بازی اکسی اینفینیتی. منبع: Decentralised.co

در نتیجه، بازیکنان قدیمی اکسی اینفینیتی برای حفظ تقاضا برای Axies به بازیکنان جدید وابسته هستند. در صورت عدم ورود بازیکنان جدید، آنها با خطر فروش توکن‌های SLP و AXS توسط بازیکنان قدیمی در بازارهای مختلف (به عنوان مثال، صرافی‌های ارز دیجیتال) مواجه خواهند شد و این منجر به افت قیمت توکن‌ها می‌شود.

زمانی که ارزش‌ توکن‌های بومی Axie Infinity کاهش می‌یابد، جذابیت این بازی نیز برای بازیکنان جدید کاهش پیدا می‌کند، چراکه آن‌ها برای Axies پول پرداخت می‌کنند ولی توکن‌های SLP و AXS که به دست می‌آورند کم ارزش‌تر است.

طبق داده‌های پلتفرم دپ رادار ((Dapp Radar، تعداد بازیکنان این بازی در سال 2022 از 63 هزار و 250 کاربر در ماه ژانویه به هشت هزار و 950 کاربر در ماه ژوئن، تقریباً 85 درصد کاهش یافته است. جالب اینجاست که این با کاهش 80 درصدی قیمت AXS در همین بازه زمانی همراه بوده است.

آمار بازی Axie Infinity از مارس 2021. منبع: Dapp Radar

هم‌زمان، حجم معاملات در پلتفرم Axie Infinity که پس از ارزیابی داده‌های زنجیره رونین (Ronin) آن اندازه‌گیری شد، از 300 میلیون دلار در سپتامبر 2021 به فقط 2.12 میلیون دلار در ژوئن 2022 کاهش یافته است.

در همین اثنا، مدیران ارشد پروژه بی سر و صدا بیانیه ماموریت خود را از «بازی برای کسب درآمد» به «بازی و کسب درآمد» تغییر دادند و رئیس بخش محصولات این شرکت، فیلیپ لا (Philip La)، در پست توییتری خود در اوت 2021 اذعان کرد که «اکسی اینفینیتی در درجه اول باید یک بازی باشد.»

تاثیر افزایش تورم بر AXS

اتشار آمار جدید تورم در امریکا، احساسات صعودی روی رمزارزهای برتر بازار را کاهش داده است، که این به نوبه خود سناریوی نزولی AXS را تقویت می‌کند.

شایان ذکر است، شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) با نرخ سالانه 8.6 درصد در ماه مه نسبت به 8.3 درصد در ماه قبل افزایش یافت و نگرانی سرمایه گذاران را از اینکه فدرال رزرو مجبور به افزایش شدید نرخ بهره در ماه‌های آینده شود، افزایش داد. باید گفت که این امر منجر به ریزش بیشتر دارایی‌های پرریسک‌ در بازارهای مالی خواهد شد.

نمودار قیمت روزانه AXS/USD در مقابل BTC/USD و SPX. منبع: TradingView

قیمت AXS پس از انتشار این گزارش در تاریخ ده ژوئن 7.5 درصد کاهش یافت و در تاریخ یازده ژوئن 7 درصد دیگر سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر یعنی 16.79 دلار رسید. گفتنی است که کاهش نقدینگی به دلیل سیاست‌های انقباضی تندِ فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، می‌تواند منجر به زیان بیشتر توکن Axie Infinity شود.

قیمت AXS به زیر حمایت کلیدی خود رسید

هجوم اخبار فاندامنتال منفی قیمت AXS را به زیر سطح حمایت کلیدی آن رسانده است که این ممکن است در هفته‌های آینده منجر به حرکات نزولی بزرگ‌تری شود.

AXS در این هفته به زیر محدوده حمایتی 18 تا 19 دلار سقوط کرد، سطحی که در جلوگیری از افت قیمت این توکن از ابتدای ماه مه مؤثر بود. همچنین، همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده، قیمت پس از برخورد به این سطح به عنوان یک سطح حمایتی، یک روند صعودی تقریباً 800 درصدی را بین جولای 2021 و نوامبر 2021 تجربه کرد.

نمودار قیمت هفتگی AXS/USD. منبع: TradingView

اکنون، در مسیر نزولی توکن AXS، مقاومت خاصی وجود ندارد و تارگت نزولی بعدی در حدود 9 دلار (بیش از 50 درصد کمتر از قیمت امروزAXS ) قرار دارد. قابل ذکر است که سطح 9 دلار در بازه آوریل تا ژوئن 2021 به عنوان سطح مقاومتی عمل کرده بود.

در مقابل، الگوی «گوه نزولی» AXS در تایم فریم هفتگی که با حرکت قیمت بین دو خط روند واگرا و نزولی تائید شده است، یک سیگنال صعودی صادر کرده است.

تحلیلگران سنتی الگوی گوه نزولی باز شونده (DBW) را یک الگوی برگشتی صعودی می‌شناسند. به عنوان یک قاعده تحلیل تکنیکال و همان‌طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این الگو پس از شکسته شدن قیمت از خط روند بالایی و افزایش به اندازه حداکثر ارتفاع بین دو خط روند، پایان می‌یابد.

نمودار قیمت هفتگی AXS/USD به همراه الگوی «گوه نزولی». منبع: TradingView

اگر این الگو تائید شود، AXS در یک بازه زمانی نامشخص به سمت 465 دلار حرکت می‌کند که نسبت به قیمت امروز آن تقریباً 2500 درصد افزایش دارد.

 

مترجم: شهریارقلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×