» آرشیو اخبار » تریدرها همچنان انتظار تثبیت «بیت‌کوین» را دارند
بیت‌کوین

تریدرها همچنان انتظار تثبیت «بیت‌کوین» را دارند

21 خرداد 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای مالی جهانی درتاریخ 10 ژوئن پس از آنکه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا با افزایش 8/6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد (بالاترین میزان از سال 1981 تاکنون)، بار دیگر یک روند نزولی را شاهد بودند.

 

افزایش بالاتر از انتظار CPI منجر به از دست رفتن حمایت 30هزار دلار بیت‌کوین شد و قیمت این رمزارز را به پایین‌ترین سطح روزانه خود در 28هزار و 852 دلار رساند، قبل از اینکه خریداران قیمت را مجدداً به بالای 29000 دلار افزایش دهند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نمودار 1 روزه BTC/USDT. منبع: TradingView

از آنجایی که به نظر می‌رسد تورم در کوتاه مدت به طور جزیی کاهش پیدا کند و فدرال رزرو نیز همچنان مصمم به افزایش نرخ بهره است، این چیزی است که بسیاری از تحلیلگران بازار در مورد چشم‌انداز آینده بیت‌کوین می‌گویند:

 

افزایش شاخص دلار به شدت روی دارایی‌های پر ریسک تأثیر گذاشته است

اثر افزایش CPI بر دو شاخص بازارهای مالی، شاخص دلار آمریکا (DXY) و شاخص S&P 500 توسط کاربر توییتر il Capo of Crypto نیز مطرح شد. وی نمودارهای زیر را منتشر کرد و نوشت: «پس از انتشار آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده، DXY به افزایش خود و SPX به سقوط آزاد خود ادامه دادند.

 

نمودار 4 ساعته DXY در مقابل نمودار 2 ساعته SPX. منبع: توییتر

تحلیلگر بازار کوین سونسون Kevin Svenson)) نیز گفت که ناتوانی فدرال رزرو در مهار تورم احتمالاً منجر به عملکرد ضعیف بازارها در سال آینده خواهد شد.

 

احتمال افت قیمت به زیر 28 هزار دلار وجود دارد

تریدر بازار ارز دیجیتال و کاربر توییتر آلت‌کوین شرپا Altcoin Sherpa)) می‌گوید در صورتی که قیمت بیت‌کوین به روند کاهشی خود ادامه دهد، افت قیمت به زیر 28 هزار دلار امکان پذیر است.

 

نمودار 4 ساعته BTC/USD.

Altcoin Sherpa گفت: «EMAها (میانگین‌های متحرک نمایی) در تایم فریم 4 ساعت خیلی خوب به نظر می‌رسند، اما ساختار کلی بازار همچنان نزولی است. فعلاً هیچ کاری انجام نمی‌دهم، فقط تماشا می‌کنم. به نظر واضح است که اگر سطح فعلی از دست برود، 28 هزار دلار سطح حمایت بعدی خواهد بود.

 

بیت‌کوین برای جلوگیری از نزول بیشتر باید سطح 30 هزار دلار را پس بگیرد

تحلیلگر بازار و کاربر توییتر CrediBULL Crypto، با ارسال نمودار زیر و اشاره به پولبک از سطح 30هزار دلار، آنچه برای جلوگیری از افت قیمت تا حمایت 28000 دلار نیاز است را توضیح داد.

 

نمودار 2 ساعته BTC/USD.

CrediBULL Crypto گفت: «فعلاً بالای حمایت قرار داریم، اما این سطح چهار بار تست شده است، بنابراین به احتمال زیاد شکسته خواهد شد و قیمت به 28 هزار دلار می‌رسد. اگر بتوانیم به بالای 30 هزار دلار برگردیم، ممکن است از سقوط به 28 هزار دلار جلوگیری کنیم.»

ارزش کل بازار ارز دیجیتال اکنون به 1.192 تریلیون دلار رسیده است و نرخ دامیننس بیت‌کوین 46.6 درصد است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×