» آرشیو اخبار » مفقودین فیروزکوه به ۴ نفر کاهش پیدا کرد 

مفقودین فیروزکوه به ۴ نفر کاهش پیدا کرد 

8 مرداد 1401 7

به گزارش گذارنیوز، «محسن منصوری» صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در استان تهران اظهار داشت: امداد رسانی به روستاهای سیل زده و مفقودین فیروزکوه به ویژه زرین دشت و مزداران همچنان ادامه دارد و ۱۰ نفر فوتی و ۱۶ نفر مفقود اعلام شد.

استاندار تهران افزود: عملیات امداد و نجات مانند روزهای گذشته در روستاهای شهرستان فیروزکوه ادامه دارد و ماشین آلات و تجهیزات به اندازه کافی در منطقه وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر تنها مشکل، موضوع راه‌های دسترسی است که تا پیش از سیل دیشب بخشی از عملیات‌ها انجام شده بود اما به دلیل سیل دیشب، خرابی‌ها و رانش‌هایی که اتفاق افتاد مسیر دسترسی به روستاها را مجدد با مشکل رو به رو ساخت.

تبلیغات جام جهانی قطر

منصوری بیان کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امداد و نجات تا صبح مسیر دسترسی روستاها که مسدود شده بود، باز شد.

وی سپس با اشاره به کاهش آمار مفقودین گفت: در خصوص عملیات نجات مفقودین توفیقاتی حاصل شد و در حال حاضر مفقودین به ۴ نفر کاهش پیدا کرده اند و با توجه به شناسایی موقعیت آنها، اگر شرایط آب و هوای اجازه دهد تا ظهر یا بعد از ظهر شرایط مفقودین هم تعیین تکلیف خواهد شد.

استاندار تهران در ادامه با توجه به تداوم بارش‌های سیل آسا در استان افزود: در شهر تهران و دامنه جنوبی البرز در شهرستان پاکدشت، پردیس و دماوند اتفاقات کم‌سابقه افتاده است و متأسفانه به دلیل آسیب وارده به سد محلی چنداب، شب گذشته مجبور به مسدود شدن راه دسترسی مردم به جاده امام رضا (ع) برای حدود ۲ ساعت شدیم.

منصوری همچنین بیان کرد: با توجه به وقوع سیل در شهرستان دماوند و اعلام ۲ نفر فوتی، برای عدم ایجاد مشکل و گرفتار شدن خودروها در سیل، دسترسی مردم برای ۲ ساعت در محور دماوند در شرق تهران نیز بسته شد.

وی در پایان با اشاره به عملیات امداد و نجات در روستاهای آسیب دیده استان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها در عصر امروز، از مردم تقاضا داریم که از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسائل ها پرهیز کنند.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×